گروه حوادث: با گذشت کمتر از یک هفته از آتش‌سوزی دبستان انقلاب روستای شین آباد که با مرگ یکی از دانش‌آموزان و مجروح‌شدن 33نفر دیگر همراه بود، این‌بار تصادف دو مینی‌بوس حامل معلمان زن با یک کامیون تانکردار خبرساز شد.

تصادف

در این حادثه خونین که صبح دیروز رخ داد، دو نفر کشته و 27نفر مجروح شدند.صبح دیروز زمانی که سه دستگاه مینی‌بوس حامل معلمان از شهرکرد راهی مدارس شهرستان لردگان و روستاهای اطراف آن بودند، حادثه مرگباری رخ داد؛ حادثه‌ای که مسبب آن کامیون بنز تانکردار بود و باعث شد یک معلم کشته و چندین نفر دیگر مجروح شوند.

کامیون زمانی که از مسیر لردگان به سمت شهرکرد در حرکت بود، ناگهان وارد لاین مخالف شد و به یکی از مینی‌بوس‌ها به‌شدت آسیب رساند و به مینی‌بوس دیگر نیز خسارت وارد کرد.یکی از سرنشینان مینی‌بوس دوم که از این حادثه جان سالم به در برده در گفت‌وگو با همشهری گفت: من و بقیه معلم‌ها هر روز ساعت چهار صبح در یکی از مناطق شهرکرد جمع می‌شدیم تا با سه دستگاه مینی بوسی که از اول سال تحصیلی و با هزینه خودمان به‌عنوان سرویس کرایه کرده بودیم، راهی لردگان و روستاهای اطراف شویم.

او ادامه داد: صبح دیروز هم همگی سوار مینی بوس‌ها شدیم و به راه افتادیم. از شهرکرد تا مقصدمان حدود 160کیلومتر راه است و برای همین معمولا در مسیر و داخل مینی‌بوس می‌خوابیم. هوا بارانی بود و بارش باران جاده را به‌شدت لغزنده کرده بود. حدود ساعت 6:40صبح بود و من در خواب بودم که ناگهان با صدایی از خواب پریدم.

به جلو که نگاه کردم، وحشت به جانم افتاد. یک کامیون تانکردار به‌شدت با مینی بوس جلویی تصادف و آن را به شانه خاکی جاده پرتاب کرد. پس از آن هم با مینی بوس ما تصادف کرد و ما به سمت شانه خاکی کشیده شدیم. زن جوان افزود: در مینی‌بوس، بر اثر این تصادف آسیب دیده بود اما راننده هر طوری بود آن را باز کرد و از ماشین پیاده شد. چند ثانیه بعد وحشتزده برگشت و گفت«بیایید پایین، همکارانتان از دست رفتند.»

در مینی‌بوس ما اوضاع داخل ماشین به‌هم ریخته و صندلی‌ها جابه‌جاشده بود و برخی از معلمان هم مجروح شده بودند اما شدت جراحت آنها زیاد نبود. با شنیدن حرف‌های راننده، هر طوری بود از ماشین پیاده شدیم و همان لحظه صحنه وحشتناکی را دیدیم. از مینی‌بوس جلویی چیزی باقی نمانده بود و بخش زیادی از ماشین از بین رفته بود. در همین هنگام متوجه تعدادی از همکارانم شدم که هنگام تصادف تریلی با مینی بوس اول، از داخل ماشین به بیرون پرت شده بودند. راننده هم یکی از آنها بود. وقتی بالای سر راننده رسیدیم، او نفس نمی‌کشید و جانش را از دست داده بود. همه جا پر از خون بود و صدای آه و ناله همکارانم فضا را پر کرده بود.

ما دستپاچه و سراسیمه بودیم و می‌خواستیم به مجروحان کمک کنیم. سرنشینان خودروهای عبوری هم به کمک ما آمدند تا مجروحان را از داخل مینی بوس له شده بیرون بکشیم. حدود یک ربع طول کشید تا آمبولانس‌های اورژانس و پلیس به محل حادثه رسیدند و آنجا بود که متوجه شدم علاوه بر راننده مینی بوس جلویی، یکی از معلم‌ها هم در این حادثه جانش را از دست داده است.

تلاش برای نجات

با حضور تیم‌های امدادی، مجروحان حادثه به بیمارستان شهدای بروجن انتقال یافتند. جراحت برخی از آنها شدید بود و باید هر چه زودتر تحت درمان قرار می‌گرفتند؛ به همین دلیل با یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به بیمارستان شهید کاشانی شهرکرد انتقال یافتند.
سمیه ریاحی، معلم بهداشت مدرسه لردگان یکی از کسانی است که در این حادثه به‌شدت مجروح شد و حالا در کماست.

یکی از بستگان او در گفت‌وگوی تلفنی با همشهری گفت: پزشکان بیمارستان گفته‌اند که وی به‌علت آسیب‌دیدن مغز، ضریب هوشی‌اش پایین آمده و شاید تا چند روز دیگر هم در کما باشد. به غیراز خانم ریاحی، دو یا سه معلم دیگر هم در کما هستند. آنها را به همراه دیگر مجروحان که حالشان وخیم‌تر بود به بیمارستان کاشانی منتقل کردند و بقیه یا به‌صورت سرپایی درمان شدند یا در بیمارستان شهدای بروجن بستری هستند. همه ما امیدواریم که حال این مجروحان هر چه زودتر بهتر شود.

مقصر؛ راننده تانکر

به‌دنبال این حادثه، فرمانده پلیس راه کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری‌ها گفت: در ساعت 6:45صبح سه‌شنبه در محور بروجن - لردگان حدفاصل گردنه گردبیشه، دو دستگاه مینی‌بوس و یک دستگاه کامیون بنز تانکر با هم برخورد کردند. وی با اشاره به اینکه در این حادثه 27نفر مجروح شدند، افزود: در مسیر مخالف مینی‌بوس‌ها کامیون بنز تانکردار در حرکت بود که به‌دلیل انحراف به چپ با این مینی‌بوس‌ها برخورد کرد. در همین حال علیرضا کریمیان، مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد:

سرویس تصادف کرده مربوط به آموزش و پرورش نیست بلکه معلمان به‌صورت توافقی اقدام به تأمین سرویس ایاب و ذهاب شخصی برای خود کرده‌ بودند. از سوی دیگر سرهنگ محمدرضا رمضانی، معاون اجتماعی فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه حال پنج نفر از مجروحان حادثه وخیم است، اظهار داشت: راننده کامیون تانکر نیز بر اثر حادثه مجروح شده است.

کد خبر 194068
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز