گروه اقتصادی: سرانجام پس از چندین مرحله تأیید و تکذیب، وزارت راه و شهرسازی روز گذشته دستورالعمل نحوه محاسبه مابه‌التفاوت هزینه‌های ساخت پروژه‌های مسکن مهر را ابلاغ کرد.

 این اتفاق یک هفته پس از آن رخ می‌دهد که همشهری از قطعی شدن افزایش قیمت‌ها خبر داده بود.به گزارش همشهری علی نیکزاد که این روزها طعم تکیه بر کرسی وزارت ارتباطات را هم تجربه می‌کند، در حالی مصوبه افزایش قیمت مسکن مهر را امضا کرده که در‌ماه گذشته قیمت هواپیما را گران کرد تا بهانه‌ای به قطارداران برای افزایش قیمت بدهد.

گرچه پیش از این نمایندگان مجلس نسبت به این اقدام دولت هشدار داده و این کار را خلاف قانون عنوان کرده بودند اما وزیر راه‌وشهرسازی و سرپرست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات روز گذشته با تأیید افزایش قیمت مسکن مهر میزان این افزایش را حداقل 15و حداکثر 40هزار تومان اعلام کرد. این دستورالعمل فقط پروژه‌های مسکن مهر را که در اراضی دولتی در حال احداث هستند دربرمی‌گیرد و مبنای محاسبه مابه‌التفاوت، تسهیلات پرداخت‌شده توسط بانک عامل از محل تسهیلات مسکن مهر تا تاریخ 1391.7.1است.

همچنین دستورالعمل جدید وزارت راه و شهرسازی شامل قراردادهایی می‌شود که قیمت ساخت هر مترمربع زیربنا در آنها از 330هزار تومان، بدون احتساب هزینه آسانسور، بیشتر نباشد. این گزارش می‌افزاید: افزایش قیمت ساخت مسکن مهر برای واحدهایی که قسط اول تسهیلات بانکی را دریافت نکرده‌اند 40هزار تومانبه ازای هر مترمربع و حداکثر مابه‌التفاوت قابل پرداخت به ازای هر مترمربع مسکن مهر برای واحدهایی که تا اول مهر‌ماه سال‌جاری قسط دوم تسهیلات بانکی را دریافت و قسط سوم را دریافت نکرده‌اند 25هزار تومان است. همچنین آن دسته از واحدهایی که تا ابتدای مهرماه قسط سوم تسهیلات بانکی را دریافت و قسط چهارم را دریافت نکرده‌اند باید به ازای هر مترمربع 15هزار تومان بیشتر پرداخت کنند.

کد خبر 193983
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز