به سرانجام نرسیدن وعده مسئولان، سلیقه‌ای عمل کردن مجریان مسکن مهر در آران‌وبیدگل به بهانه وجود تورم، نبود زیرساخت‌های لازم و توجه نکردن جدی مسئولان نسبت به حل مشکل آنها موجب تجمع اعتراض‌آمیز متقاضیان مسکن مهر در آران‌وبیدگل شد.

ایلنا چندی پیش در همین زمینه گزارش داد که عده‌ای از متقاضیان مسکن مهر آران‌وبیدگل در اعتراض به افزایش قیمت واحدهای مسکونی خود مقابل پروژه مسکن مهر این شهرستان تجمع کردند و خواستار رسیدگی مسئولان شدند. یکی از متقاضیان مسکن مهر در آران‌وبیدگل ضمن انتقاد شدید از بی‌توجهی مسئولان نسبت به حل مشکل آنها به‌رغم مراجعات مکرر و وعده‌های داده شده گفت: پروژه مسکن مهر آران‌وبیدگل از سال 86آغاز شد ولی به‌علت جانمایی نادرست دوسال‌و نیم به تعویق افتاد. چربه‌دست ضمن انتقاد از واگذاری پروژه به پیمانکار خرد به جای پیمانکار کل جهت ساخت مسکن مهر در این شهرستان خاطرنشان کرد: این امر مجددا باعث به تعویق افتادن ساخت این واحدهای مسکونی شد. وی خاطرنشان کرد: طبق توافق اولیه قرارشده که بابت تحویل هر واحد به متقاضی مبلغ هشت‌میلیون تومان از طرف اعضا و 20میلیون تومان از طریق وام پرداخت شودکه هشت‌میلیون تومان در آن تاریخ توسط اعضا پرداخت شد اما پس از 3سال وقفه از سوی اداره مسکن و شهرسازی شهرستان که متولی واگذاری زمین بوده، اعلام شد که مبلغ وام به‌دلیل افزایش قیمت مصالح و لوازم ساختمانی به 25میلیون تومان افزایش یافته است و این در حالی است که تحویل واحدها از طرف اتحادیه به بهانه آورده مالی اعضاء چندین مرحله به تعویق افتاد.

استفاده از پیمانکاران خرد

وی افزود: به‌دلیل آنکه مسئولان پروژه از یک پیمانکار کل استفاده نکرده‌اند و از پیمانکاران خرد استفاده کرده‌اند تا به امروز پروژه طبق وعده‌های داده شده به سرانجام نرسیده و هر روز با مبلغ جدیدی از طرف اتحادیه مسکن مهر آران‌وبیدگل مواجه می‌شویم. وی ادامه داد: مهم‌تر از همه اینکه تاریخ تحویل واحدها به اعضا مشخص نیست چراکه به‌دلیل منعقد نشدن قرارداد از طرف مسئولان اتحادیه هر روز تاریخ واگذاری به تعویق می‌افتد و هزینه پروژه بی‌جهت افزایش پیدا می‌کند، ضمن اینکه از گذاشتن آسانسور، پکیج، پنجره دوجداره و در کل مبحث 19در این ساختمان‌ها خبری نیست.

اضافه نما کرده‌اند می‌گویند اضافه بنا شده است!

ابتدایی، یکی دیگر از متقاضیان مسکن مهر آران‌وبیدگل نیز با بیان اینکه چرا ما متقاضیان که اکثرا از قشر کارگر و مستضعف این شهرستان هستیم باید بعد از گذشت شش‌سال از ثبت نام مسکن مهر و با توجه به وعده‌های مسئولان هنوز فاقد سرپناه باشیم و هیچ‌کس جوابگو نباشد، گفت: در ابتدای ساخت مسکن مهر این شهرستان نقشه ساختمانی با 75متر فضای مفید داخل واحدها و 45متر مشاعات مطرح بود. بعد از گذشت چند سال از شروع پروژه از طریق مسئولان مسکن‌مهر اعلام شد که 86متر فضای مفید و 47متر مشاعات است که 13متر افزایش بنا پیدا کرده است درحالی‌که براساس نظر کارشناسان و طبق نقشه، اضافه بنایی صورت نگرفته بلکه اضافه نمایی اعمال سلیقه شخصی پیمانکار بوده است.

وی تصریح کرد: به‌رغم گفته‌های وزیر راه و شهرسازی که اعلام کرده تورم کنونی‌ای که در سال‌جاری اتفاق افتاده فقط شامل پروژه‌های جدیدالتأسیس است و کسانی که اقساط خود را به‌طور کامل پرداخت کرده‌اند شامل تورم نیستند و گرفتن مبلغ جدید از اعضا غیرقانونی است، اکثر اعضای مسکن مهر شهرستان آران‌وبیدگل تا تاریخ 15خرداد 91آورده مالی خود را تکمیل کرده‌اند ولی مسئولان امر بدون اطلاع اعضا وام آنها را از 20میلیون به 25میلیون تومان افزایش داده‌اند.

مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن مهر آران‌وبیدگل گفت: ما طبق نظر مشاور طرح، نماکاری کرده‌ایم و کل این واحدها نیز براساس نظر کارشناسی قیمت‌گذاری شده است. به گفته مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن مهر این شهرستان اگر آورده اعضا به‌موقع پرداخت می‌شد اولویت اول که بالغ بر 120واحد است محقق شده بود.

افزایش قیمت 100تا 200هزار تومانی

رحیمی، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آران‌وبیدگل نیز با اشاره به اینکه افزایش قیمت مسکن مهر در آران‌وبیدگل به‌خاطر وجود تورم است، گفت: هرچند رئیس بنیاد مسکن افزایش قیمت این واحدها را تأیید کرده ولی با پیگیری‌هایی که به عمل آمده شهرداری تخفیف خود را بابت پروانه ساختمانی اعمال کرده، ضمن اینکه مشکل بیمه واحدها نیز حل شده است. وی تصریح کرد: اگر مالیات‌های این واحدها حذف شود قیمت مسکن مهر آران‌وبیدگل تنها با 100الی 200هزار تومان افزایش قیمت تا حدودی به حالت اولیه خود برخواهد گشت. طرح مسکن مهر شهرستان آران‌وبیدگل از سال86با احداث 468واحد شروع شده که 408واحد آن در منطقه مسعودآباد و 60واحد دیگر در گلستان حسین‌آباد واقع شده و متراژ مفید این واحدها 85مترمربع است.

کد خبر 193899

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز