رئیس سازمان لیگ والیبال با بیان اینکه بنابه خواست و درپی مشورت با خود تیم‌ها تصمیم به برگزاری مسابقات مرحله پلی‌آف این لیگ با چهار‌تیم گرفته شده، گفت: این سازمان همچنان منتظر پیشنهادهای تیم‌ها در مورد تغییر نحوه برگزاری مرحله پلی‌آف از چهار‌تیم به هشت تیم است تا در روز 21آذرماه، در جلسه شورای عمومی سازمان لیگ در این خصوص تصمیم‌گیری شود. منوچهر پورحسن در گفت‌وگو با همشهری به سؤالات مختلف دیگری نیز پاسخ داد که می‌خوانید.

رئیس سازمان لیگ والیبال - منوچهر پورحسن


پیش ازآمدن شما به سازمان لیگ، مرحله پلی‌آف همواره با حضور هشت‌تیم انجام می‌شد، اما یکباره این شیوه تغییر پیدا کرد. البته سال اولی که من آمدم همان شیوه قبلی دوره آقای حداد اجرا ‌شد اما سال بعد با پیشنهاد خود تیم‌ها، برگزاری این مرحله با حضور چهار تیم در شورای سازمان لیگ تصویب شد که فصل پیش هم به اجرا درآمد.

  • دلیل این تغییر چه بوده است؟

تیم‌ها می‌گفتند تیم‌هایی که به جمع چهار‌تیم نمی‌رسند، چندان تمایلی به بازی ندارند و فرقی برایشان نمی‌کند که پنجم شوند یا هشتم و به همین دلیل پیشنهاد چهار‌تیمی‌شدن مرحله پلی‌آف را دادند.

  • حالا سازمان لیگ برای برگرداندن روش برگزاری بازی‌های پلی‌اف به شیوه قبلی چه برنامه‌ای دارد؟

به تیم‌ها اعلام کرده‌ایم که اگر پیشنهادی در این خصوص دارند تا قبل از روز 21آذر به ما نامه بنویسند تا در جلسه شورای عمومی سازمان لیگ به بحث بگذاریم و درصورت رأی‌آوردن به همان شیوه قبلی عمل خواهیم کرد.

  • آیا درخصوص ایجاد تغییر در شیوه برگزاری بازی‌ها یا موارد دیگر، از تجربیات لیگ‌های دیگر کشورها هم بهره می‌گیرید؟

خیر. تاکنون که پیش نیامده است.

  • آیا سازمان لیگ تاکنون درخصوص افزایش امکانات سخت‌افزاری و تشویق تیم‌ها به ساختن سالن‌های اختصاصی هم قدم‌هایی برداشته است؟

ما خیلی دلمان می‌خواهد که تیم‌ها در این زمینه خودکفا شوند اما کلا اراده ضعیفی در این خصوص مشاهده می‌شود و همه عادت به دراختیارگرفتن سالن‌های اجاره‌ای دارند.

  • چرا در زمینه نظارت بازی‌های هفتگی فقط از داوران بازنشسته خاصی استفاده می‌شود و از خیلی‌های دیگر ازجمله مربیان و داوران بازنشسته غیرفعال که در این زمینه تجربیات ارزشمندی دارند خبری نیست؟

از این داوران به این دلیل استفاده می‌شود که هر‌دو کار «نظارت داوری» و «نظارت مسابقه» را با هم انجام می‌دهند. تا سال پیش، از مربیان هم استفاده می‌شد که در این فصل محدودیت مالی تا‌حدودی مانع از استفاده از آنان شد. در مورد داوران بازنشسته دیگر، به سراغ خیلی از قدیمی‌ها رفتیم و آنها هم قول همکاری دادند و برخی نیز از خود تمایلی نشان ندادند.

  • آیا شده که داور یا ناظری به دلیل ضعیف‌عمل‌کردن کنار گذاشته شده باشد؟

البته طبیعی است از ناظرانی که مشاور تیم‌ها باشند یا عملکردشان ضعیف باشد، استفاده نخواهد شد. گزارش در مورد داوران را هم به‌خود کمیته داوران می‌دهیم تا رئیس کمیته داوران با داورانی که مشکل داشته‌اند برخورد کند.

  • سؤال آخر اینکه از دید رئیس سازمان لیگ چه مشکلاتی بر سر راه برگزاری هرچه مطلوب‌تر مسابقات لیگ برتر وجود دارد؟

نداشتن سیستم، بزرگ‌ترین عیب تیم‌ها محسوب می‌شود و درعین حال برای حل مشکلات، در پیداکردن مسئولان اصلی تیم‌ها با مشکل روبه‌روییم.

کد خبر 193742

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز