مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۸
۰ نفر

گروه شهری: با تکمیل جرثقیل‌های غول‌پیکر دروازه‌ای (گنتری کرین) در دو سوی بزرگراه صدر، ساخت بزرگراه طبقاتی صدر از آخر آذر‌ماه به‌صورت مکانیکی آغاز می‌شود.

بزرگراه

کار مونتاژ دستگاه جرثقیل دروازه‌ای در دو سوی بزرگراه صدر هم‌اکنون در حال انجام است. با تکمیل یک جرثقیل در غرب بزرگراه صدر و حرکت آن به سمت بزرگراه طبقاتی و مونتاژ دستگاه دوم گنتری کرین، کار برای ساخت مکانیکی بزرگراه طبقاتی صدر ادامه دارد.در سمت شرق نیز دو دستگاه گنتری کرین هم‌اکنون بر فراز بزرگراه طبقاتی صدر مستقر شده‌اند و در حال اتمام مراحل مونتاژ هستند. مسئولان روابط عمومی معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران از آغاز به فعالیت چهار دستگاه جرثقیل‌های دروازه‌ای در پایان‌ماه جاری خبر داده‌اند.

هر جرثقیل دروازه‌ای به‌طور متوسط قادر خواهد بود روزانه دودهانه از قطعات پیش ساخته را نصب کند. البته به گفته مسئولان قرار است با آغاز به‌کار جرثقیل‌های چهارگانه و با حفظ کیفیت به‌تدریج سرعت کار افزایش یافته و بر سرعت اجرای پروژه افزوده شود. از طرفی معاون فنی عمرانی شهردار تهران از پیش‌بینی خطوط BRT در تراز صفر بزرگراه صدر خبر داد.

سید مازیار حسینی در گفت‌وگو با ایسنا،‌ در پاسخ به اینکه تدبیر شهردار تهران مبنی بر پیش‌بینی سهم حمل‌ونقل عمومی در معابر جدید تهران، چگونه در تونل‌های در دست ساخت شهر اجرا می‌شود، گفت: تونل‌های شهری عموما برای عبور خودروهای سنگین ساخته نمی‌شود. البته این بدان معنا نیست که این قابلیت در تونل‌ها وجود ندارد بلکه به‌دلیل مباحث ایمنی ترجیح بر این است که برای حمل‌ونقل عمومی از معابر دیگری استفاده شود. وی گفت: برای پیش‌بینی خطوط حمل‌ونقل عمومی باید به موضوع تبادل سفر و پیش‌بینی فضای مناسب برای تخلیه مسافران هم توجه شود چراکه خطوط BRT در فواصل مشخص نیازمند ایستگاه است.

کد خبر 193710
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز