گروه اجتماعی: فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: 36درصد از سرقت‌ها در هشت ماهه نخست سال‌جاری مربوط به شهر تهران است و یکی از مشکلات ما در این شهر مقوله سرقت است.

سرقت

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه نخستین همایش مدیریت دانش و پلیس دانش‌بنیان که ایسنا و مهر خبر آن را منتشر کردند، در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه به تازگی در سطح پایتخت جرائمی همچون خفت‌گیری و سرقت به عنف شایع شده است، گفت: تلاش داریم با استفاده از سامانه‌های پیشگیرانه میزان وقوع این جرائم را کنترل کنیم.

او ادامه داد: می‌توان با استفاده از این سیستم‌ها تعیین کرد که در کدام نقطه و در کدام ساعت از روز این جرائم بیشتر رخ می‌دهد تا بتوانیم سامانه‌های پیشگیرانه را در راستای پیشگیری از جرائم تحقق بخشیم.احمدی‌مقدم همچنین در مورد رونمایی از کیت جدید تشخیص هویت گفت:‌ با طراحی این کیت جدید قادر خواهیم بود که در کمترین زمان ممکن آثار و شواهدی را که به‌نظر می‌رسید از بین رفته است بازیابی کنیم.

او با بیان اینکه با استفاده از این کیت‌های جدید کمترین اثر باقیمانده قابل شناسایی است، تأکید کرد: امروزه ابزار و تکنولوژی نقش بسیار تعیین کننده‌ای در کشف جرائم در نیروی انتظامی دارند.احمدی‌مقدم با بیان اینکه 95درصد از قتل‌های رخ داده در کشور کشف می‌شود، گفت: امروزه با گذشت یک دهه و همچنین با وجود پیچیده‌تر شدن قتل‌ها با استفاده از تکنولوژی و تقویت نیروی انسانی توانسته‌ایم بیش از 95درصد از قتل‌ها را کشف کنیم.

فرمانده ناجا در پاسخ به پرسش خبرنگاری که از او در مورد انتشار فیلم زورگیری چند موتورسوار در شبکه‌های مجازی و صفحه‌های اینترنت پرسیده بود، گفت: من در جریان تمام سرقت‌های پایتخت نیستم چرا که این حوزه دارای مسئول است و رئیس پلیس پایتخت باید وقوع سرقت را کنترل و با سارقان برخورد کند؛ البته اگر سرقت مهمی رخ دهد به اطلاع من می‌رسد ضمن اینکه اگر خبرنگاری موضوع را به من اطلاع دهد آن را پیگیری می‌کنم.

او با بیان اینکه در جریان موضوعات مهم در سطح کشور قرار می‌گیرم گفت: مأموران و پرسنل دفترم نیز موضوعات برجسته را پیگیری می‌کنند اما در این مورد خاص فرمانده انتظامی تهران بزرگ پیگیر است.فرمانده ناجا پیش از این پرسش و پاسخ‌ها در سخنرانی خود در نخستین همایش مدیریت دانش و پلیس دانش بنیان، با بیان اینکه نیروی انتظامی ایران باید در پایان سند چشم‌انداز خود به مقام الگوساز و الهام‌بخش برسد، به ایجاد راهبرد مشارکت‌پذیری اشاره کرد و گفت: ناجا نمی‌تواند برای انجام ماموریت‌هایش درون خود پیله کند.
احمدی‌مقدم گفت: تأمین امنیت برای جامعه انسانی کار ویژه‌ای است که این مهم جزو ماموریت‌های نیروی انتظامی محسوب می‌شود.
او با اشاره به مکاتب امنیتی دنیا گفت: اگر بخواهیم پارادایم‌های ‌انقلاب را در پلیس بنیان کنیم، نمی‌توانیم پیرو مکاتب امنیتی دنیا باشیم؛ باید پایه‌گذاری مکتب امنیتی را براساس اندیشه‌های دینی و توحیدی مدنظر قرار دهیم.

فرمانده ناجا گفت: برای ایجاد مکتب امنیتی سؤالات مهمی ازجمله اینکه امنیت برای مردم است یا بر مردم و اینکه پلیس ضامن امنیت مردم در برابر حکومت یا ضامن امنیت حکومت است؟ و... مطرح می‌شود که باید پاسخ درستی به این سؤالات داد.احمدی‌مقدم با اشاره به بعد فرهنگی برقراری امنیت در جامعه گفت: توسعه و امنیت انسانی مبتنی بر فرهنگ جامعه است و نمی‌توان فرمول و نسخه‌ای یکسان در زمینه امنیت برای تمامی جوامع پیچید.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه براساس سندچشم‌انداز نیروی انتظامی، پلیس باید در پایان برنامه به مقام الگوساز و الهام‌بخش برسد، گفت: ما برای اینکه الگوساز شویم باید در سطح رقابت جهانی با سایر کشورهای دنیا باشیم.

کد خبر 193698
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز