همشهری آنلاین: شایعات بر این اساسند شرکت سامسونگ به صورت مخفیانه در حال آماده سازی نسخه‌ای جدید از گوشی کلکسی که از نمایشگری قابل انعطاف و کاملا نشکن برخوردار است.

سامسونگ

به گزارش میل آنلاین، وب‌سایتهای تحلیل‌گر و وبلاگ‌های تکنولوژی بر این باورند این پروژه جدید سامسونگ که با نام پروژه جی شناخته می‌شود قرار است گوشی گلکسی S IV را در اوایل ماه آوریل ارائه کند.

متخصصان بر این باورند با افزایش شباهت میان اسمارت‌فونها، عرضه نمایشگری نشکن می‌تواند امتیاز خوبی برای فروش بالای گلکسی به شمار رود،‌اسمارت‌فونی که با گوشی‌هایی از قبیل آی‌فون شرکت اپل در رقابت است.

نمایشگرهای قابل انعطاف با استفاده از دیودهای نوری ارگانیک و صفحات قابل انعطاف پلاستیکی ساخته می‌شوند. نمایشگرهای LED عموما از شیشه ساخته می‌شوند اما جایگزین کردن آن با استفاده از مواد پلاستیکی منجر به تولین نمایشگرهایی سبک‌تر و قابل انعطاف خواهد شد.

سامسونگ

ممکن است در تولید انبوه این نمایشگرها از تکنیکی مشابه چاپ جوهرافشان استفاده شود. همچنین گفته می‌شود گلکسی S IV از نمایشگری بزرگتر و بهتر، قدرت پردازش چهار هسته‌ای و دوربینی 13 مگاپیکسلی برخوردار خواهد بود.

تحلیلگران با بررسی نیمه اول سال 2013، پیش‌بینی می‌کنند شواهد موجود نشان‌دهنده این موضوع است که سامسونگ درحال شتاب‌بخشیدن به فرایند تکمیل و عرضه این گوشی جدید است. شرکت سامسونگ یکی از حامیان اصلی نمایشگرهای ارگانیک OLED است و در زمینه تولید نمایشگرهای نشکن پیشگام است، به این ترتیب قصد دارد با جایگزین کردن پلاستیک به جای شیشه، نمایشگرها اسمارت‌فونهای قابل انعطاف را به زودی روانه بازار سازد.

کد خبر 193647
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز