همشهری‌آنلاین: زلزله‌ای به قدرت 5.5 دهم ریشتر زهان خراسان جنوبی را لرزاند. شدت این زمین‌لرزه به حدی بود که تمام مردم از وحشت به خیابان‌ها ریخته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از خراسان جنوبی ساعت 20:38 دقیقه امشب ‌‌یک زلزله‌ به قدرت 5.5 دهم ریشتر ‌در طول جغرافیایی 59.54 و عرض جغرافیایی 33.50 و عمق 9 زهان خراسان جنوبی را لرزاند. در پی زلزله 5.5 ریشتری امشب خر‌اسان جنوبی تاکنون 5 نفر کشته و 20 نفر مجروح شده‌اند ‌و در حال حاضر آمار روبه افزایش است.

در همین حال به گزارش واحد مرکزی خبر از بیرجند؛ منازل قدیمی در روستاهای شهر زهان از توابع شهرستان زیرکوه خراسان جنوبی بر اثر زلزله تخریب شده است.

فرماندار زیرکوه گفت: زمین لرزه 5/5 ریشتری ساعت 20 و 38 دقیقه امشب در زهان شهرستان زیرکوه خراسان جنوبی تا کنون 12 پس لرزه داشته است .

آقای فلاحتی افزود: خبرهایی از تخریب خانه های قدیمی در روستاهای شاج، زردان، حسین آباد و شیرگ (shirg) از توابع شهر زهان رسیده است که هنوز از جزئیات و میزان خسارت های وارده اطلاعات دقیقی در دست نیست.

12گروه امداد و نجات هم به محل زلزله خراسان جنوبی اعزام شدند.

آقای شهریاری مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت : 6 گروه از قاین ، 3 گروه از بیرجند ، یک گروه از اسدیه ، یک گروه از حاجی آباد و یک گروه از سربیشه به مناطق زلزله زده قاین اعزام شدند.

واحد مرکزی خبر افزود: زمین لرزه خراسان خراسان جنوبی تاکنون 5 کشته و 12 زخمی در پی داشته است. آقای آخوندی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با اعلام این خبر گفت: بر اساس خبرهای رسیده خانه‌های روستایی در 15 روستای توابع شهرستان های زیرکوه و قاین بر اثر زلزله تخریب شده یا خسارت دیده‌اند.

مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد: زمین لرزه‌ای به بزرگی 5/5 ریشتر ساعت 20 و 38 دقیقه امشب 25 کیلومتری زهان و 42 کیلومتری قاین در خراسان جنوبی را لرزاند.

کد خبر 193480
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز