همشهری آنلاین: ادامه بررسی جزئیات طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در مجلس، اظهارات رادان درباره امنیت انتخابات، تأکید جبهه پیروان خط امام و رهبری بر فعالیت انتخاباتی زیر چتر جامعتین و نتیجه‌گیری انتخاباتی از کنگره رهپویان انقلاب اسلامی سرتیتر اخبار انتخاباتی چهارشنبه 15 آذر هستند.

اظهارنظر کننده / خبر

جزئیات اظهارنظر / خبر

بررسی جرئیات طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
- منبع: مهر

* نمایندگان مجلس شورای اسلامی موافقت کردند هیچ یک از اعضای هیئت اجرایی مرکزی انتخابات نباید کاندیدای ریاست جمهوری باشند. به این ترتیب کاندیداتوری اعضای هیئت اجرایی مرکزی انتخابات ممنوع شد.

* نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حذف دادستان کل کشور از هیات اجرایی انتخابات مخالفت کردند.

* بر اساس رأی نمایندگان، وزارت کشور مجری برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است و زیر نظر هیئت اجرایی مرکزی انتخابات اقدام می کند.
* طبق ماده 4 این قانون ترکیب اعضای هیئت اجرایی مرکزی انتخابات شامل وزیر کشور (به عنوان رئیس)، یکی از اعضای هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتخاب مجلس، دادستان، وزیر اطلاعات، تعداد 7 نفر از شخصیت‌های دینی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی به عنوان معتمدان مردم است.

سردار احمدرضا رادان
جانشین فرمانده ناجا
- منبع: ایسنا

* با توجه به انتخابات ریاست‌جمهوری که در پیش داریم و تلاش‌های معاندان و دشمنان برای تحت‌الشعاع قرار دادن این انتخابات است باید از هم‌اکنون آمادگی لازم را برای برقراری امنیت انتخابات داشته باشیم که اهتمام و جدیت در آموزش یگان‌های انتظامی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای ایجاد این آمادگی می‌تواند موثر باشد.

احمد کریمی اصفهانی
دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار
و عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری
- منبع: فارس

* در انتخابات پیش‌رو قرار نیست جبهه پیروان خط امام و رهبری، سریعاً به مصداق برسد لذا تا کنون سیاست‌های راهبردی خود را تنظیم کرده و ارتباط با گروه‌ها و تشکل‌های مختلف را دنبال می‌کنیم. همکاری با جامعتین یکی از سیاست‌های ماست و چتر جامعتین باید بالای سر جبهه باشد؛ از این رو در انتخابات آینده نیز یقیناً چنین چیزی خواهد بود.

محمود حمیدی
دبیر کنگره سراسری جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی
- منبع: فارس

* تبیین مواضع در حوزه انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها از اهداف کنگره سراسری جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی است که با شعار «مقاومت مدبرانه، پیشرفت عادلانه» از 15 تا 17 آذر ماه در مشهد برگزار می‌شود.

کد خبر 193462
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز