سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۶
۰ نفر

گروه شهری: دیروز آلودگی هوا با وجود تعطیلی مدارس و ادارات کاهش چندانی نداشت و تنها از 164(PSI) به 162رسید.

تغییر دیگر در آلودگی هوای پایتخت این بود که تمرکز نقاط دارای ذرات معلق از میان رفت و تمامی نقاط تهران در شرایط ناسالم قرار گرفت. اما آلودگی پنج‌روزه پایتخت براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی در روز پنجشنبه پایان می‌یابد. پیش‌بینی شده که بارش باران فردا به کمک هوای شهر می‌آید تا نفس پایتخت‌نشینان را تازه کند.

دیروز اما تمامی نقاط شهر، از نظر آلودگی هوا وضعیت مشابهی داشت و هیچ نقطه‌ای از شمال و جنوب پایتخت هوای مناسب تری نسبت به دیگر نقاط نداشت. تمهیدات اندیشیده شده برای کاهش کنترل آلودگی هوا در این شرایط تنها توانست از افزایش آلودگی جلوگیری کند اما وضعیت هوای تهران در شرایط هشدار پایدار ماند.

به گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در حال حاضر شهر ری آلوده‌ترین منطقه هوایی تهران است که هوای آن در وضعیت بسیار ناسالم قرار دارد. شاد آباد، تهرانسر، پارک رازی، میدان سوهانک و میدان امام(ره) از دیگر مناطق پایتخت هستند که شاخص آلودگی بسیار بالایی دارند.

این درحالی است که استانداری تهران روز گذشته اعلام کرد که شاخص آلودگی هوا کاهش یافته و به عدد 158رسیده است. این نهاد که تا ساعتی پیش از خبر تعطیلی دو روزه تهران، با هرگونه تعطیلی مخالف بود، تصریح کرد که با تعطیلی ادارات و مدارس شاخص‌های آلودگی هوا رو به کاهش است و حداقل از افزایش آلودگی هوا جلوگیری شده است. محمد رضا محمودی، معاون عمرانی استاندار در این‌باره از شهروندان درخواست کرد که در روزهای تعطیل کمتر از خانه‌های خود خارج شوند و تعطیلات را یا به مسافرت بروند یا با وسیله نقلیه عمومی سفرهای درون شهری خود را انجام دهند. تمامی ادارات و مدارس و دانشگاه‌های استان البرز نیز بر اثر آلودگی هوا تعطیل شد.

اما شاخص کیفیت هوا در ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا نشان می‌دهد بر میزان غلظت کلیه آلاینده‌ها به غیراز آلاینده منواکسیدکربن نسبت به روز دوشنبه افزوده شده است. به این ترتیب میانگین غلظت آلاینده‌های ذرات معلق کمتر از 10میکرون و ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون فراتر از حد مجاز بوده است.سازمان هواشناسی با وجود آلودگی هوا اعلام کرد از اواخر امروز و در روز پنجشنبه با کاهش پایداری هوا و بارش در شهرهای صنعتی نیمه شمالی کشور ازجمله تهران و کرج، از میزان آلودگی هوا کاسته می‌شود و دید افقی افزایش می‌یابد.

احتمال سیلاب در 9 استان کشور

سازمان هواشناسی در اخطاریه‌ای نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی و سیلاب در 9استان کشور هشدار داد. براساس اخطاریه این سازمان، امروزبارش باران و رعد و برق در استان‌های کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، غرب کردستان و غرب آذربایجان غربی از شدت بیشتری برخوردار است. همچنین این شرایط در روز پنجشنبه وجود خواهد داشت. در جاده‌های کوهستانی ارتفاعات زاگرس مرکزی و زاگرس جنوبی به سبب بارش برف، تردد جاده‌ای با اختلال همراه خواهد بود.

 

کد خبر 193358
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز