همشهری آنلاین: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طی چند روز اخیر میزان مراجعات به بیمارستان‌های قلب 30 درصد و بیمارستان‌های جنرال (عمومی) 15درصد افزایش داشته که بیشتر آنها مشکلات قلبی و ریوی بوده است.

به گزارش فارس مرضیه وحیددستجردی  در حاشیه افتتاح بخشIVF بیمارستان اکبرآبادی در جمع خبرنگاران در مورد شدت آلودگی هوا اظهار داشت: مردم تا حد امکان سعی کنند تا کمتر از خودروی شخصی استفاده کنند چون علت 80 درصد آلودگی هوا خودروهای فرسوده است.

وی به خانواده‌ها به ویژه کودکان و سالمندان و آنهایی که بیماری زمینه‌ای قلبی و ریوی دارند توصیه کرد در سطح شهر تردد نکنند.

وحیددستجردی گفت: به ورزشکاران و افرادی که با انجام کارهای پرسرعت مجبورند بیشتر تنفس کنند توصیه می‌کنیم‌ تا حد امکان در این هوا ورزش نکنند و در صورت امکان از تهران خارج شوند.

وی به تمهیدات وزارت بهداشت در وضعیت اضطرار آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: در سطح شهر اتوبوس‌آمبولانس‌هایی را مستقر کرده‌ایم تا در صورت لزوم خدمات ارائه شود.

آمار افزایش مراجعات به بیمارستانها خبر دیگری بود که وزیر بهداشت به آن اشاره کرد و گفت: آمار مراجعات به بیمارستانهای قلب 30 درصد افزایش داشته و در سایر بیمارستانهای عمومی 15 درصد افزایش مراجعه کننده داشتیم که بیشتر آنها به دلیل مشکلات قلبی ریوی مراجعه کرده‌اند.

کد خبر 193315

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز