سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیر کل این سازمان سه شنبه 14 آذر در مراسم گشایش کنفرانس سازمان ملل متحد در خصوص تغییرات اقلیمی در پایتخت قطر سخنرانی می کند.

ban ki moon

بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد دوشنبه 13 آذر وارد دوجه پایتخت قطر شد .

او همراه با  کریستیانا فیگوئرس، دبیر اجرایی همایش سازمان ملل متحد در زمینه تغییرآب و هوا کنفرانس مطبوعاتی برگزار خواهد کرد.

بان کی مون همچنین با مسئولان کشورهای مختلف و گروه‌های منطقه‌ای که در این مذاکرات حضور دارند و همچنین سران مالی و تجاری دیدار خواهد کرد.

نمایندگان دولتی و نمایندگانی از سازمان‌های تجاری، صنعتی و زیست محیطی، موسسات تحقیقاتی و رسانه‌ها در این کنفرانس شرکت دارند.

قرار است بیش از یکصد وزیر  در بخش بلند پایه این نشست که 17 آذر (7 دسامبر) تمام می‌شود، شرکت کنند. این کنفرانس به هجدهمین نشست احزاب در چارچوب معاهده سازمان ملل درخصوص تغییر  اب و هوا نیز معروف است.

به گزارش سایت سازمان ملل بان کی مون در این فاصله (تا تاریخ 17 اذر) علاوه بر قطر به کویت، اردن و ترکیه نیز سفر خواهد کرد.

more  آشنایی با چارچوب کنوانسیون تغییرات اقلیمی (UNFCCC)

همچنین پیشنهاد شده‌است راه‌های گسترش پیمان کیوتو هم در نشست دوحه بررسی شود. برخی از کشورهای توسعه یافته و پیشرفته مخالف پیمان کیوتو و گسترش آن هستند. این مساله نمایندگان کشورهای کمتر توسعه یافته را در نشست دوحه نگران کرده است.

پیمان کیوتو درباره تغییرات جوی اولین بار در سال2005 امضا شد و اعتبار آن تا یک ماه دیگر به پایان خواهد رسید. این پیمان از کشورهای توسعه یافته می‌خواهد میزان تولید گاز دی اکسید کربن خود را کاهش دهند. جامعه جهانی امیدوار است که این پیمان در نشست دوحه تمدید شود اما تعدادی از کشورهای ثروتمند و توسعه یافته اعلام کرده‌اند این پیمان را امضا نخواهند کرد.

کد خبر 193288
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز