همشهری آنلاین: ساعاتی پس از زلزله 5 ریشتری در کرمان اخبار ضد و نقیضی درباره میزان خسارات وارد شده منتشر شده به طوری که معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر از احتمال جزئی بودن خسارات و رییس ستاد بحران حوادث استان کرمان از زیاد بودن خسارات خبر داده‌اند.

فارس نوشت: زلزله‌ای به بزرگی 5 ریشتر‌ در ساعت 16 و 23 دقیقه و 22 ثانیه دوشنبه 13 آذر ماه کرمان را لرزاند. این زمین‌لرزه در عمق پنج کیلومتری زمین و در مرکز کرمان رخ داده است.

همچنین زلزله‌ای به قدرت 3.5 ریشتر در ساعت 16 و 12 دقیقه چترود کرمان را هم لرزاند. این زمین لرزه در عمق 12 کیلومتری زمین و در موقعیت 30.54 درجه شمالی و 57.22 درجه شرقی به مرکزیت شهر چترود رخ داده است. وقوع این زمین‌لرزه در فاصله 31 کیلومتری چترود، 32 کیلومتری کرمان، 33 کیلومتری زنگی‌آباد گزارش شده است.

این گزارش می‌افزاید: در پی وقوع زلزله پنج ریشتری مرکز کرمان، زلزله‌ای به قدرت سه ریشتر بخش کوهساران شهرستان راور را لرزاند. این زمین لرزه در ساعت 17 و یک دقیقه و در عمق 18 کیلومتری زمین رخ داده است. این زمینه لرزه در فاصله 41 کیلومتری مرکز بخش کوهساران راور‌، 44 کیلومتری چترود کرمان و 45 کیلومتری شهداد کرمان ‌اتفاق افتاده است.

سازمان امداد و نجات هلال احمر: خسارات جزئی است

بر اساس گزارش مهر، حیدر حیدری، معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر از اعزام چهار تیم ارزیاب به مناطق زلزله زده کرمان خبر داد و گفت: بلافاصله پس از وقوع زلزله پنج ریشتری عصر دوشنبه در منطقه کوهپایه شهرستان کرمان تیم‌های امدادی به محل حادثه اعزام شدند. در دقایق اولیه چهار تیم ارزیاب به همراه تیم‌های آنست به محل حادثه رسیده و مشغول بررسی خسارات احتمالی هستند.

وی افزود: بر اساس گزارش‌های اولیه خوشبختانه تاکنون هیچ تلفات جانی یا مجروح شدن افراد گزارش نشده است. البته ممکن است این زمین لرزه خسارت جزئی مالی برجای گذاشته باشد.

رییس ستاد بحران حوادث استان کرمان : زلزله خسارات بسیاری به همراه داشته است

بر اساس گزارش ایسنا نیز محسن صالحی، رییس ستاد بحران حوادث استان کرمان در پی وقوع زمین لرزه بزرگ 5 ریشتری کرمان گفت: این زلزله از جمله زلزله‌های کم عمق و کمتر از 10 کیلومتر بوده که خسارات بسیاری را در پهنه رومرکزی منطقه مورد نظر به همراه داشته است اما هر چه از این منطقه دورتر شویم خسارات کاهش پیدا می‌کند.

کد خبر 193249
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز