همشهری آنلاین: کاندیداتوری «سیدحسن موسوی» از زبان ترقی، پاسخ برادران لاریجانی درباره کاندیداتوری در انتخابات، بررسی ارتباط گشت ارشاد و انتخابات توسط فرمانده ناجا، انتخاب اعضای هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری، تلاش رهروان ولایت برای کاندیدا شدن علی لاریجانی، شانس بیشتر جلیلی نسبت به حداد در جلب حمایت جبهه پایداری و ... سرتیتر اخبار انتخاباتی دوشنبه 13 آذر ماه هستند.

اظهارنظر کننده / خبر

جزئیات اظهارنظر / جزئیات خبر

محمدجواد لاریجانی
 دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه
(منبع : فارس)

* برای نامزد ریاست‌جمهوری پیر شده‌ام.

* ما نباید انتقادی از دولت احمدی‌نژاد و عملکرد آن داشته باشیم زیرا این چیزی است که اصلاح‌طلبان به دنبال آن هستند.

* به لحاظ قانونی اصلاح‌طلبان می‌توانند حضور داشته باشند ولی به نظر من کسی که در انتخابات جر زنی می‌کند و مردم را برای حضور در خیابان‌ها و ایجاد بلوا و آشوب دعوت می‌کند لیاقت حضور ندارد. مسئولان نظام باید در مورد حضور چهره‌های خاص اصلاح‌طلبان در انتخابات تصمیم‌گیری کنند.

سیدرمضان شجاعی کیاسری
 نماینده مردم ساری و سخنگوی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت
(منبع : فارس)

* فراکسیون رهروان ولایت علی لاریجانی را بهترین گزینه برای ریاست‌جمهوری می‌داند.

* تاکنون تلاش فراکسیون رهروان برای مجاب کردن آقای لاریجانی به کاندیداتوری در انتخابات بی‌نتیجه بوده است.

* اعضای فراکسیون رهروان ولایت چندین بار از لاریجانی برای کاندیداتوری دعوت کرده‌ است. اعضای فراکسیون رهروان ولایت به دلیل تجربه اجرایی و اشراف خوبی که آقای لاریجانی به مسائل منطقه و کشور دارند، از وی برای کاندیداتوری دعوت کرده‌اند.

* فراکسیون رهروان ولایت همچنان برای متقاعد کردن لاریجانی به کاندیداتوری در انتخابات تلاش می‌کند و این تلاش در روزها و ماه‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

امیر محبیان
مدیر مرکز پژوهشی آریا
(منبع : فارس)

* یکی از دلایل اقدام احمدی نژاد در تغییرات ناگهانی در دولت را می‌توان پیگیری احتمالی اهداف انتخاباتی عنوان کرد. هم نیکزاد و هم مشایی در مظان کاندیداتوری هستند؛ گر چه نیکزاد ظاهراً نامزدی در انتخابات آینده را تکذیب کرده است. اهمیت حضور رئیس دفتر سابق رئیس جمهور در دبیرخانه جنبیش عدم تعهد «جایگاه بین المللی آن» و دوری ظاهری مشایی از احمدی‌نژاد است. اگرچه بی تردید اداره عملی دفتر رئیس جمهور همچنان به صورت غیر مستقیم متأثر از روابط و دیدگاه‌های مشایی خواهد بود، اما رئیس جمهور مأموریتی را بر عهده مشایی گذاشته که آن را «بالاترین مسئولیت جهانی و یک مأموریت الهی و فرصتی استثنایی» می‌داند.

* احمدی نژاد در حکم خود مشایی را با ادبیاتی خاص توصیف کرده و شهادت داده او را «انسانی موحد، مؤمن، پاک، صبور و دارای قلب و اندیشه‌ای زلال، عاشق و دلبسته به ارزش‌های الهی و آحاد مردم جهان و عمیقاً عارف و متعهد به آرمان مهدوی، حاکمیت جهانی توحید، عدالت، عشق و آزادی و مدیریت مشترک ملت‌ها و فردی شایسته، مدیر، مدبر و امین و از جهات گوناگون توانمند» می داند و آشنایی و همکاری با او را هدیه‌ای الهی و افتخاری بزرگ برای خود می‌شمارد. در واقع رئیس جمهور مشایی را با توجه به خصوصیاتی که گفته، واجد شرایط ریاست جمهوری دانسته زیرا در قانون اساسی رئیس جمهور باید مدیر و مدبر، دارای حسن سابقه و امانت و تقوا، مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب‌ رسمی کشور باشد.

* در زمینه انتصاب مشایی به ریاست دبیرخانه یک نهاد بین المللی، حتماً فرصت وجهه‌سازی برای وی در سطح جهانی و نقش آفرینی در عرصه دیپلماسی ملحوظ است اما باید دید چه زمانی این موضوع تحقق می یابد.

عباسعلی کدخدایی
سخنگوی شورای نگهبان
(منبع : فارس، مهر و ایسنا)

* آیت‌الله احمد جنتی، آیت‌الله محمد یزدی، محمدرضا علیزاده، عباسعلی کدخدایی، محسن اسماعیلی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی و محمدرضا میرشمسی به عنوان اعضای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری و مجلس خبرگان رهبری انتخاب شدند.

علی لاریجانی
رئیس مجلس شورای اسلامی
(منبع : فارس)

* همه علاقمندند که جریان‌های مختلف در انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری حضور یابند و بنایی برای حذف کسی نیست اما همه باید چارچوب‌های قانون اساسی را رعایت کنند و کسی که کاندیدا می‌شود باید بداند برای ریاست بر قوه مجریه انتخاب می‌شود و باید تئوری و برنامه داشته باشد و باید چارچوب‌های قانون اساسی را بپذیرد.

* بنده برای اینکه کسی کاندیدا شود، با کسی صحبت نکردم و دیدار خاصی نداشتم اما خیلی از افرادی که مطرح هستند و ممکن است کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شوند، دیدارهایی با بنده داشتند چرا که با آنها دوستی و ارتباط دیرینه‌ای دارم. بنده درخواستی نداشتم که کسی بیاید و با او دیدار کنم و دیدارهایم مربوط به بحث‌های انتخاباتی نبوده است.

حجت‌الاسلام سید رضا اکرمی
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز
(منبع : فارس)

* اصلاً جامعه روحانیت مبارز وارد مصادیق انتخاباتی نشده است. جامعه روحانیت مبارز هنوز وارد این بحث که چه فرد یا افرادی نامزد باشند، نشده است.

بیت‌الله بدرلو
سخنگوی جمعیت آبادگران جوان
(منبع : فارس)

* حضور جمعیت آبادگران جوان در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در قالب تشکیل ائتلاف آبادگران جوان ایران اسلامی در جلسه اخیر این جمعیت مطرح شد. در این راستا از همه احزاب اصولگرا دعوت شده تا افراد مد نظر خود را به این ائتلاف معرفی کنند.

* شاخص‌های ارزیابی نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا، داشتن توانمندی و سوابق در حوزه مدیریت شهری است که بیشتر از وزن سیاسی آنها خواهد بود.

* نگران سیاسی‌شدن شوراها هستیم. در انتخابات پیش رو در پی یک فرصت‌سازی برای حضور جوانان متخصص و توانمند هستیم؛ چراکه در انتخابات شورای شهر دوم آبادگران منشأ اثر بوده است.

سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل احمدی‌مقدم
فرمانده ناجا
(منبع : فارس)

* فعالیت پلیس بویژه پلیس امنیت اخلاقی فصلی و بنا به مصلحت شرایط موجود نیست. بلکه این پلیس براساس قانون در جامعه به صورت یکنواخت عمل می‌کند و این که گفته می‌شود در زمان نزدیک به انتخابات مصحلت نیست گشت‌های ارشاد فعالیت کنند و یا در سطح‌های مختلف فعالیت‌های گشت‌های ارشاد کمرنگ یا پررنگ شود به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

حمیدرضا ترقی
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی
(منبع : مهر)

* تغییرات صورت گرفته در دولت انتخاباتی است و تاکنون تغییراتی که در استانداری‌ها رخ داده است مبتنی بر شایسته سالاری نبوده و این تغییرات بیشتر جنبه سیاسی داشته است و هر فردی از استانداری‌ها که با گرایشات سیاسی دولت مغایر بوده نسبت به تغییر آن اقدام شده است.

 * دولت در انتخابات آتی قطعاً کاندیدا خواهد داشت و از فردی حمایت خواهد کرد. از لحاظ سیاسی اقتضا می‌کند دولت از کسی که از هم اکنون مورد تهاجم و حمله مخالفینش است به عنوان کاندیدا حمایت نکند و کسی را معرفی کند که از این نوع حملات مصون باشد تا موقع خودش مطرح شود.

* افرادی در دولت هستند که می توانند کاندیدای دولت باشند، از جمله میرحسن موسوی رئیس دفتر جدید رئیس جمهور.

حجت‌الاسلام سیدعلی‌ محمد بزرگواری
عضو جبهه پایداری
(منبع : ایسنا)

* شانس سعید جلیلی برای اینکه در انتخابات ریاست جمهوری مورد حمایت جبهه پایداری قرار گیرد بیشتر از حداد عادل است.

پرویز سروری
قائم مقام دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی
(منبع : ایسنا)

* نشست سه روزه جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در روزهای 15، 16 و 17 آذرماه برگزار می شود که بیان توجیهات ساختاری و سیاسی در جهت زمینه‌سازی برای آمادگی و شکل‌دهی و فعال شدن ستادهایمان در زمان معین از اهداف برگزاری این نشست است.

کد خبر 193238
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز