گروه اجتماعی: فرمانده ناجا گفت: نوسانات اقتصادی اخیر و افزایش قیمت‌ها موجب بیشتر شدن سرقت‌های خرد در کشور شده است.

احمدی مقدم

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه همایش تخصصی رؤسای پلیس امنیت اخلاقی که فارس و مهر خبر آن را منتشر کردند، همچنین گفت: نوسانات اقتصادی اخیر و افزایش قیمت‌ها از اوایل‌ماه مهر و آبان باعث افزایش ثبت وقوع جرائم خرد در نیروی انتظامی شده است.

او تأکید کرد: در برخی جرائم آمار وقوع جرم همان چیزی است که در سطح جامعه اتفاق می‌افتد مانند قتل، سرقت مسلحانه و سرقت خودرو که آمار نیروی انتظامی با آمار جامعه تقریبا برابری می‌کند.احمدی‌مقدم گفت: اما در بعضی جرائم مانند سرقت موبایل، کیف‌زنی و جیب‌بری که گاه قابل توجه نیست چون گزارش به نیروی انتظامی نمی‌شود آمار ما با آمار اتفاق افتاده فرق می‌کند.او پیش از این سخنان در همایش سراسری روسای پلیس امنیت اخلاقی سخن رانده بود. فرمانده ناجا در آن سخنان تأکید کرده بود: طرح امنیت اخلاقی در زمان انتخابات متوقف نمی‌شود.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم درباره منتقدان طرح امنیت اخلاقی که بین مردم به گشت ارشاد معروف است، گفت: منتقدان طرح امنیت اخلاقی دو دسته هستند. یک دسته از آنها دلسوزند و اصل کار را قبول دارند اما عده‌ای بهانه می‌گیرند و اصل کار را قبول ندارند.مشکل آنها گشت ارشاد نیست ، با اصل ارشاد کردن مخالفند. او با اعلام اینکه برخورد با بدپوششی و جمع‌آوری ماهواره دو موضوعی است که برخی آن را دنبال می‌کنند، گفت: اگر صد باند فساد را بگیرید همه می‌گویند کار خوبی است و خوشحال می‌شوند. دو چالش اصلی ما برخورد با بدپوششی و ماهواره است. برخورد با سگ گردانی،لهو و لعب، تجاوز، قاچاق ماهواره و اقلام فرهنگی مورد حمایت حداکثری جامعه است اما باید بدانید که همه،پلیس را باگشت ارشاد و جمع‌آوری ماهواره می‌شناسند. فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: زیر پوست فساد به کنترل درآمده و مهار شده است و وقتی ما این را می‌گوییم برخی‌ها اصرار دارند که اینگونه نیست، دلیل اصرار آنها را نمی‌دانیم! چرا آنها می‌خواهند بگویند که جامعه فاسد است؟

احمدی‌مقدم با انتقاد از افرادی که بدون پشتوانه علمی اقدام به دادن آمار می‌کنند، گفت: دیروز در سایتی خواندم که فردی اعلام کرده بود 36درصد زنان شوهردار به‌دنبال ارتباط با فرد دیگری هستند، من نمی‌دانم آنها این آمارها را از کجا در می‌آورند اما می‌توانم بگویم دروغ است و چنین چیزی وجود ندارد. این افراد یک مدرسه در یک منطقه را بررسی می‌کنند و نتایج آن را به کل کشور تعمیم می‌دهند. به جرأت می‌گوییم اوضاع بدتر که نشده هیچ بسیار بهبود یافته است.

اگر اینگونه نیست چگونه در نماز عید فطر، نمازجمعه و مراسم‌ها بسیاری از افراد جامعه حضور دارند. او با بیان اینکه طرح‌های امنیت اخلاقی در زمان انتخابات کاهش نمی‌یابد، تأکید کرد: برخی‌ها توقع دارند در شرایط مختلف مثل انتخابات طرح‌ها را شل و سفت کنیم که این امر موجب ایجاد تجری در برخی افراد می‌شود. باید روی خط منطقی حرکت کنیم و حرکت ما در طرح امنیت اخلاقی موسمی نباشد. مصلحت‌ها نباید در اجرای قانون دخیل باشد و هیچ مصلحتی بالاتر از برخورد با فساد وجود ندارد.

کد خبر 193228
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز