همشهری آنلاین: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سالمندان و زنان باردار توصیه کرد از تردد غیر ضروری در هوای آلوده خودداری کنند.

آلودگی هوا

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بــهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ با توجه به این که سردی هوا و بروز پدیده پایداری، موجب افزایش آلودگی هوای کلان شهرهای صنعتی از جمله تهران شده است، گروه های آسیب پذیر جسمی همچون بـیماران تنفسی و قـلبی عروقی، زنان باردار، کودکان، بیماران مزمن و صعب العلاج و سالمندان در هوای آلوده بیشتر از روزهای عادی در معرض آسیب قرار می گیرند.

افرادی که دچار بیماری زمینه ای تنفسی هستند در روزهایی که غلظت آلاینده ذرات معلق بیش از حد استاندارد زیست محیطی است دچار مشکل حاد تنفسی می شوند بنابراین باید برای جلوگیری از این عارضه از حضور در مکان های عمومی خودداری کنند.
کودکان نیز به دلیل این که ساختار دستگاه تنفسی آنان به طور کامل تکامل نیافته است در مواجهه با هوای آلوده به ویژه با غلظت بالای ذرات معلق دچار مشکل تنفسی می شوند.
همچنین ورزشکاران باید از فعالیت های ورزشی در روزهای آلوده خودداری کنند زیرا با افزایش حرکت، بدن به اکسیژن بیشتری نیاز دارد و تنفس در هوای آلوده علاوه بر انباشت ذرات معلق در ریه، روند اکسیژن رسانی کافی در خون و بافت ها را نیز مختل می کند.
افرادی که بیشترین زمان مواجهه با آلودگی هوا را دارند و همچنین کودکان و سالخوردگان باید از وسایل حفاظت تنفسی همچون ماسک استفاده کنند.

همچنین مرکز اورژانس تهران در پی تشدید آلودگی هوای تهران در میدان های پر ازدحام شهر تهران شش دستگاه اتوبوس آمبولانس مستقر کرده است.
میدان های آزادی، انقلاب، امام حسین (ع)، امام خمینی (ره)، رسالت و تجریش محل های استقرار این اتوبوس آمبولانس هاست که از ساعت 8 تا21به مردم ارائه خدمت می کند.
اورژانس تهران به مردم توصیه کرد؛ از سفرهای درون شهری غیر ضروری اجتناب و در صورت ضرورت سفر درون شهری حتماً از ماسک مناسب استفاده کنند.

کد خبر 193144

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز