همشهری آنلاین: دبیر کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران گفت: هیچ گونه تعطیلی در دستور کار قرار ندارد.

آلودگی هوا

دکتر رسول‌علی اشرفی پور، مدیرکل محیط زیست استان تهران در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت آلودگی هوای پایتخت گفت: همچنان شاخص کیفیت هوای تهران در شرایط «هشدار» قرار دارد و تنها تصمیمات جلسه روز شنبه ( 11 اذر) کمیته هشدار آلودگی هوای تهران اجرایی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه امروز هیچ جلسه‌ای در خصوص آلودگی هوای تهران تشکیل نمی‌شود، تاکید کرد: هیچگونه تعطیلی در دستورکار قرار ندارد و تمام مدارس، مهدهای کودک روز دوشنبه باز هستند.

مدیرکل محیط‌ زیست استان تهران گفت: بر این اساس بر میزان غلظت کلیه آلاینده‌ها به غیر از آلاینده اوزون نسبت به روز گذشته در همین ساعات افزوده شده است و بدین‌ ترتیب میانگین غلظت ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوای تهران همچنان در شرایط «هشدار» است.

وی با اشاره به گزارش هواشناسی مبنی بر پیش‌بینی آسمانی صاف در بعضی ساعات غبارآلود در روز دوشنبه در پایتخت، گفت: بدین‌ ترتیب انتظار می‌رود شاخص کیفیت هوای تهران همچنان در شرایط «هشدار» باقی بماند.

مدیرکل محیط‌ زیست استان تهران به اطلاعات ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، اشاره کرد و گفت: بر این اساس بیشترین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در پارک رز و پس از آن به ترتیب در شادآباد، شهرک چشمه، اقدسیه، سوهانک، دانشگاه علم و صنعت، پیروزی، ستاد بحران (منطقه 7)، امام خمینی (ره)، پارک رازی، پارک سلامت، شهرداری منطقه 15، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه صنعتی شریف، گلبرگ، پاسداران، شهرداری منطقه 16، پارک شکوفه، مسعودیه و شهرداری منطقه 4 است.

وی به آلاینده ذرات معلق کمتر از 10 میکرون اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون میزان این آلاینده در شادآباد، پیروزی، اقدسیه، اتوبان محلاتی، میدان فتح، امام خمینی (ره) و مسعودیه فراتر از حد مجاز بوده و در شرایط ناسالم قرار دارد. همچنین آلاینده دی‌اکسید نیتروژن نیز در ایستگاه‌های شهرداری منطقه 4، سرخ حصار، سوهانک، شهرداری منطقه 15، پارک رازی، دانشگاه شهید بهشتی، امام خمینی (ره)، دانشگاه علم و صنعت و پارک سلامت در شرایط ناسالم است.

مدیرکل محیط‌ زیست استان تهران خاطر نشان کرد: هم‌اکنون غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون با 155 PSI در شرایط «هشدار» بوده و آلاینده ذرات معلق کمتر از 10 میکرون نیز با 97 PSI در آستانه ورود به شرایط «ناسالم» است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بدیهی است اخبار و تصمیمات کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران تنها از سوی سخنگو و دبیر این کمیته اعلام می‌شود.

کد خبر 193056
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز