همشهری آنلاین: مجلس با ۸۶ رای موافق، ۵۰ رای مخالف و ۲۳ رای ممتنع از ۲۳۱ نماینده حاضر با یک فوریت این طرح نیز مخالفت کردند. این مصوبه نیاز به دو سوم آرا داشت که کسب نکرد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی فوری طرح معافیت مسکن مهر از مالیات ماده ۱۰۴ قانون مالیاتهای مستقیم مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه بررسی دو فوریت طرح معافیت مسکن مهر از مالیات ماده ۱۰۴ قانون مالیات‌های مستقیم را در دستور کار داشتند.

در جزئیات این طرح که به امضای 45 نماینده رسیده آمده است: متقاضیان مسکن مهر جزو فقیر‌ترین افراد ملت هستند. در مسکن مهر دو نوع مالیات اخذ می‌شود مالیات ماده ۵۹ و ۷۷ قانون مالیاتهای مستقیم که مربوط به نقل و انتقال است و دیگری مالیات بر عملکرد پیمانکاران سازنده است که بر اساس ماده ۱۰۴ قانون مالیات‌های مستقیم ۵ درصد از کل هزینه‌ها را به عنوان مالیات می‌گیرد.

عملکرد ادارات مالیاتی بر استان‌ها به گونه‌ای است که به طور متوسط بیش از ۱۰ درصد از تسهیلاتی که دولت به متقاضیان مسکن مهر می‌دهد به عنوان مالیات پس گرفته می‌شود و ممکن است در انتقال دست اول سند به نام متقاضیان نیز مطالبه مالیات بنمایند. لذا در جهت کمک به متقاضیان مسکن مهر، این طرح با قید دو فوریت به مجلس ارائه شد تا کمک متقاضیان مسکن مهر باشد.

نمایندگان مجلس پس از استماع سخنان موافق و مخالف با ۸۸ رای موافق، ۶۳ رای مخالف و ۲۱ رای ممتنع از ۲۲۷ نماینده حاضر با دو فوریت این طرح موافقت نکردند.

طراحان خواهان رای گیری برای یک فوریت این طرح شدند که مجددا مجلس با ۸۶ رای موافق، ۵۰ رای مخالف و ۲۳ رای ممتنع از ۲۳۱ نماینده حاضر با یک فوریت این طرح نیز مخالفت کردند. این مصوبه نیاز به دو سوم آرا داشت که کسب نکرد. به این ترتیب طرح به صورت عادی بررسی می شود.

در صورت تصویب این طرح و بر اساس ماده واحده آن مقرر می‌شود احداث مسکن مهر از مالیات‌های مقرر در ماده ۱۰۴ قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۳/۱۲/۱۳۶۶ و اصلاحات بعدی آن معاف است.

تبصره - هیچ گونه مالیاتی به انتقال دست اول مسکن مهر به صاحبان آن‌ها تعلق نمی‌گیرد.

 

کد خبر 193044
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز