یکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۱ - ۰۵:۴۹
۰ نفر

گروه ادب و هنر: کسانی که دیروز ظهر از حوالی میدان بهارستان گذر می‌کردند با صحنه‌های جالبی مواجه شدند.

تجمع انصار حزب الله مقابل وزارت ارشاد

 فراخوان انصار حزب‌الله برای تجمع مقابل وزارت ارشاد برای اعتراض به اکران من مادر هستم. از سوی دیگر اما تعدادی از سینماگران نیز با بروشورهای این فیلم به میدان بهارستان آمده بودند تا از فیلم جیرانی دفاع کنند.

مأموران نیروی انتظامی نیز در صحنه بودند تا اتفاق خاصی رخ ندهد. جالب اینکه نیم ساعت پس از آغاز تجمع اعتراض‌آمیز، درهای وزارت ارشاد بسته شد و جز حمیدرضا دیبایی، مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی کشور که لحظاتی میان جمعیت آمد و بی‌آنکه با کسی صحبت کند به ساختمان وزارت ارشاد بازگشت، خبری از هیچ‌کدام از مدیران سینمایی نبود.در نهایت اما خبر رسید که ارشاد کوتاه آمده و قرار است اصلاحیه های جدیدی بر این فیلم جنجالی اعمال کند.روز گذشته دو طرف شعارهایی را در مقابل هم سر دادند و سرانجام سینماگران حاضر هم با انتشار بیانیه‌ای تجمع را ترک کردند و یک ساعت بعدتر هم انصار حزب‌الله متفرق شدند.

سخنگوی معترضین در ابتدای این تحصن که از ساعت 11آغاز شد، با تأکید بر اینکه تا زمان ابطال پروانه نمایش‌های فیلم‌های مروج خیانت این تحصن ادامه دارد‌، بیانیه‌ای را قرائت کرد که بخش‌هایی از آن بدین شرح است: «در‌ماه متبرک محرم با هدف مقابله با روند افسارگسیخته اشاعه منکرات از سوی سازمان سینمایی تحصن خود را آغاز و بنا بر بند میم وصیت‌نامه حضرت امام (ره) این عمل را مصداق نهی از منکر می‌دانیم. مسئولانی که مقامشان بر خون شهدا بنا گشته اما اکنون امکانات نظام اسلامی را در جهت ترویج منکرات به‌کار گرفته‌اند بدیهی است اعتراض مسلمانان متعهد تا توقیف و ابطال همه مجوزهای فیلم‌های مروج خیانت ادامه خواهد داشت.»

آنها در ادامه شعارهایی را در جهت مقابله با سینمای ضد‌اسلامی سردادند، «این سینما مروج فساد است»، ‌«سینمای مبتذل عامل انحراف است»، ‌«کو عفت‌، کو غیرت مسئولین فرهنگی،‌ خجالت»، «این سینمای فاسد تعطیل باید گردد»، «آن مسئول بی‌غیرت تعویض باید گردد» تعدادی از شعارهای معترضان بود.

و از سوی مقابل سینماگران هم با شعار « قرآن بر نیزه ها همین جاست همین جاست»،«سینما سینما حمایتت می‌کنیم» و همچنین شعار «وزیر باغیرت حمایت حمایت»، شعارهایی را سر دادند، شعارهای مقابله‌ای معترضان و همچنین سینماگران به حدی رسید که گاه با یکدیگر درگیری لفظی پیدا کردند، ضمنا معترضان تأکید داشتند که تا لغو مجوز و پایان اکران فیلم‌ها تحصن خود را ادامه می‌دهند.

در حالی تحصن مقابل وزارت ارشاد آغاز شد که یک ساعت قبل از این تجمع، مهدی عظیمی سرپرست اداره کل نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی به ایسنا گفت: مطابق نظر شورای‌عالی اکران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که با حضور وزیر محترم تشکیل شده است، برای جلوگیری از هرگونه سوء تفاهم یا برداشت نادرست درخصوص حکم حیات‌بخش قصاص، تغییر و حذف لازم در انتهای فیلم سینمایی «من مادر هستم» تعیین و ابلاغ شد. وی ادامه داد: ضمن تشکر از سازندگان فیلم، اصلاحیه‌های مورد نظر اعمال شده و تمام کپی‌های نمایش را در سطح کشور دربرخواهد گرفت.

تقاضای انقلاب فرهنگی در ارشاد

معترضان در تجمع مقابل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از اعلام درخواست پایین کشیدن برخی فیلم‌ها، اعلام کردند که باید انقلاب فرهنگی در این وزارتخانه رخ بدهد. یکی از سخنرانان معترضان با تأکید بر ادامه تحصن معترضان تا زمان پایین آمدن فیلم‌های مورد نظر از روی پرده سینما گفت: «ما خواستار این هستیم که همان انقلاب فرهنگی که اوایل انقلاب در دانشگاه ایجاد شد، اکنون در وزارت فرهنگ و ارشاد انجام شود. در این تجمع که مقابل ساختمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ترتیب یافت، فرهاد اصلانی بازیگر فیلم من مادر هستم، سعید سهیلی، حبیب کاوش،‌ سیدضیاء هاشمی،‌ علی سرتیپی،‌ حبیب اسماعیلی‌، سیدغلامرضا موسوی تهیه‌کننده من مادر هستم، محسن خان‌جهانی، محمد حسین فرحبخش و سیدجمال ساداتیان در جمع مقابل حضور داشتند. ‌هر دو گروه اعتراضی همچنین به اقامه نماز های جماعت جداگانه در مقابل وزارت ارشاد پرداختند. از روزی که موج اعتراضات به فیلم جیرانی آغاز شده فروش این فیلم بیشتر شده است.

کد خبر 192976

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز