همشهری‌آنلاین: سخنگوی کمیته کاهش آلودگی هوای شهر تهران با اشاره به برگزاری جلسه کمیته کاهش آلودگی هوای استان تهران گفت:استقرار ۸ دستگاه اتوبوس آمبولانس در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در نقاط پرتردد تهران یکی از مصوبات جلسه امشب بود.

رسول علی اشرفی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس اظهار داشت: باتوجه به پایداری هوا در روزهای گذشته که از روز پنجشنبه آغاز و تاکنون ادامه داشته است، جلسه هماهنگی شرایط هشدار در محل استانداری تهران با حضور اعضای این کمیته تشکیل شد.وی در باره مهمترین مصوبات جلسه امروز کمیته کاهش آلودگی هوای شهر تهران گفت: بر اساس گزارشی که سازمان هواشناسی تهران در این جلسه داد، پایداری هوا تا صبح روز چهارشنبه در تهران ادامه دارد و بیشترین حجم چگالی آلاینده‌ها را در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در هوای تهران خواهد بود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران ادامه داد: بنابراین کمیته هشدار آلودگی هوا در جلسه امشب خود مصوب کرد که محدوده طرح ترافیک به محدوده زوج و فرد در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه افزایش پیدا کند. همچنین فروش روزانه طرح ترافیک برای این روزها ممنوع شده است.

اشرفی‌پور تصریح کرد: افزایش برخورد پلیس راهور با وسائل نقلیه دودزا و استقرار 8 دستگاه اتوبوس آمبولانس در نقاط پر تردد شهر تهران و ری از ساعت 8 صبح تا 20 شب از دیگر مصوبات جلسه امشب بود.

به گفته دبیر کمیته کاهش آلودگی هوای شهر تهران متاسفانه یکی از مسائلی کماکان شاهد آن هستیم، این است که در بعضی از مواقع سال بعضی از نیروگاه‌ها و کارخانجات مهم منطقه که دارای پتانسیل بار آلودگی هستند از سوخت مازت استفاده می‌کنند.

وی افزود: سوخت مازت یکی از منابع مهم پراکندیگی آلاینده ذرات معلق در هوای منطقه است که اثر منفی خودش را درهوای تهران می‌گذرد. لذا این کارگروه از نماینده وزارت نفت خواست که برای روزهایی که شرایط هشدار را به لحاظ آلایندگی هوا وجود دارد، حتما نیروگاه‌های منطقه و کارخانجات سیمان از سوخت گاز استفاده کنند.

سخنگوی کمیته کاهش آلودگی هوای شهر تهران تصریح کرد: موضوع تشدید برخورد سازمان محیط زیست با واحدهای دارای پتانسیل با بار آلودگی هم مورد توجه قرار گرفت. البته این موضوع از روز پنجشنبه در دستور کار سازمان محیط زیست قرار داشت.

به گفته اشرفی‌پور کاهش سفرهای درون شهری و استفاده از وسائل حمل و نقل عمومی از دیگر مصوبات جلسه امشب بود.

وی افزود: استاندار تهران در جلسه حضور نداشت و مصوبات را تلفنی با وی در میان گذاشتیم.

کد خبر 192963
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز