همشهری آنلاین: سینماگران حاضر در تحصن مقابل وزارت ارشاد با انتشار بیانیه‌ای، تجمع را ترک کردند.

تجمع به فیلم جیرانی

به گزارش ایسنا، در متن این بیانیه آمده است: «با استعانت از خداوند بزرگ و پیروی از مقام معظم رهبری و با رهپویی از شهدای مظلوم انقلاب اسلامی ما اهالی سینه سوخته سینما با گردهمایی خود در مقابل وزارت ارشاد و در مواجهه با گروهی که خود را انصار می‌نمایدند و با الفاظ رکیک‌، مسئولین فرهنگی و سیاسی را نام می‌بردند‌، اعلام می‌داریم:

1-اگر کسی راجع به فیلمی اعتراضی دارد نباید کف آسفالت خیابان با فحاشی به مسئولان و دیگران به آن بپردازد.

2-مگر زمانی که به گرانی ارز اعتراض داشتیم به خیابان‌ها ریختیم؟ مگر سه هزار میلیارد تومان در بانک‌ها غیرقانونی جابه جا شد به خیابان‌ها ریختیم؟

3- ما اعتقاد داریم اعتراض به این چند فیلم فقط یک بهانه است و بیشتر اهداف سیاسی را دنبال می‌کند.

4- ما اهالی سینما تا افشای این حرکت ... در صحنه باقی خواهیم ماند.

5- ما از مسئولان فرهنگی و سیاسی می‌خواهیم قرص و محکم در مواضع بر حق خود بایستند و از این حرکت‌های انحرافی سیاسی هیچگونه هراسی نداشته باشند».

اگرچه هم انصار حزب الله و هم سینماگران به دو گونه متفاوت مسئولان وزارت ارشاد را خطاب قرار می‌دهند اما تاکنون جز یکی از مسئولان وزارت ارشاد در خارج از ساختمان وزارتخانه حضور نیافته است؛ ضمن اینکه لحظاتی تنها علیرضا سجادپور معاون فعالیت‌های سازمان سینمایی از کنار پنجره و از پشت پرده لحظاتی بیرون را نگاه کرد.

تحصن انصار حزب الله و در مقابل سینماگران در مقابل وزارت ارشاد صبح 11 آذر ماه در مقابل درب اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شد و در مقاطعی میزان جمعیت به بالاترین اندازه خود رسید تا جایی که تعداد معترضان و سینماگران و مشاهده گران نزدیک به 400 نفر تخمین زده می‌شد اما سپس تعدادی از معترضان مشاهده‌گران و سینماگران تحصن را ترک کردند.

همزمان با اذان ظهر، سمت راست خیابان کمال الملک موکتی پهن شد و معترضان، سینماگران در صف‌های جداگانه‌ای نماز جماعت اقامه کردند.

معترضان تاکید دارند که تا پاسخگویی مسئولان تحصن را ترک نخواهند کرد.

در حال حاضر تعداد بیشتری از ماموران نیروی انتظامی در حال محافظت از در ورودی وزارت ارشاد هستند و هنوز هم درهای وزارتخانه کاملا بسته است.

به نظر می‌رسد معترضان به آنچه اشاعه فحشا در «من مادر هستم» می‌نامند معترض هستند چرا که چنین چیزی را در صحبت‌هایشان عنوان می‌کنند.

 

کد خبر 192894

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز