گروه شهرستان‌ها: آنطور که پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی کشور نشان می‌دهد، دست‌کم تا اواسط هفته جاری از بارش‌های پاییزی خبری نخواهد بود و آلودگی هوای اغلب کلانشهرها افزایش می‌یابد.

کلانشهرها - آلودگی هوا

 به‌عبارت دیگر، شرایط مستعد وارونه‌شدن هوا فراهم شده و به همین‌خاطر میزان ذرات معلق آلوده با توجه به سرد شدن هوا در نزدیکی سطح زمین افزایش می‌یابد. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: به‌جز استان‌های بوشهر، فارس، هرمزگان، کرمان و سیستان‌وبلوچستان که احتمالا در آنها افزایش ابر و وزش باد و رگبار و رعد و برق به‌وقوع می‌پیوندد، در سایر استان‌ها تا اواخر روز دوشنبه جوی آرام و پایدار حاکم است که موجب افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای پرجمعیت می‌شود.

عبدالرضا امیدواری شهری افزود: در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه افزایش دما در سواحل شمالی کشور محسوس خواهد بود. وی ادامه داد: البته این احتمال وجود دارد که از روز سه‌شنبه با ورود یک ‌سامانه بارشی در نوار غربی کشور بارش‌ها شروع شود. بر این اساس پیش‌بینی می‌شود که در شهرهای اصفهان، کرج، اراک، تبریز و ارومیه هوا طی سه‌روز آینده صاف تا کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی باشد و در طول روز افزایش آلودگی هوا رخ دهد.

کد خبر 192835

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز