مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: مجاهدت‌های شهدا در دوران هشت سال دفاع مقدس نمونه بارز وحدت شیعه و سنی در استان کردستان بود.

به گزارش ایسنا منطقه کردستان، سردار علی فضلی که امروز (9 آذر) در کنگره ملی 7000 زن شهید کشور (یادواره شهیده «ناهید فاتحی کرجو) در «مجتمع امام خمینی(ره)» سنندج سخن می‌گفت،افزود: رزمندگان شیعه و سنی در دفاع از دین خدا و رسولش و ایران اسلامی با تمام توان ایستادگی کردند.

وی ادامه داد:16400 نفر توسط گروهک منافقین و ضدانقلاب و 28 هزار نفر در استان کردستان به شهادت رسیده‌اند و مردم ولایت‌مدار استان کردستان 5400 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند.

سردار فضلی بیان کرد: تعداد زنان شهیده کشور 7000 نفر است که از این تعداد 110 نفر توسط گروهک منافقین و ضدانقلاب به شهادت رسیده‌اند که شهیده ناهید فاتحی کرجو یکی از این زنان است.

وی با اعلام اینکه در سال 91 ، شهید فاتحی کرجو از بین 7000 شهید زن کشور به عنوان الگو انتخاب شده است، یادآور شد: این شهید 30 سال پیش در گمنامی و مظلومیت به شهادت رسید و باید اذعان کرد که خون مقدس شهدا برای همیشه تاریخ انسان‌ساز است.

سردار فضلی شهیده ناهید فاتحی کرجو را الگوی زنان ایران اسلامی عنوان کرد و افزود: بعد از 30 سال گمنامی، امروز این شهید دوباره احیاگر شریعت و فداکاری و الگوی زنان ایران اسلامی است.

سردار فضلی با اشاره به رشادت‌های خانواده‌های کردستان در دوران دفاع مقدس بیان کرد: این خانواده‌ها بعد از گذشت 34 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، در شرایط مختلف وفاداری خود را هنوز هم به اثبات می‌رسانند.

وی شهیدان را الگوی آزاداندیشان گیتی اعلام و تصریح کرد: پیشمرگان کرد در همه سالهای جمگ شانه به شانه دیگر برادران در جبهه‌ها مجاهدت کردند و «تیپ بیت‌المقدس» کردستان هم از دیگر ارگان‌های سازنده در دوران جنگ تحمیلی بود.

وی با اشاره به زندگی شهیده فاتحی کرجو، یادآور شد: بصیرت و عمق میدان دید این شهیده در اسارت مثال زدنی است زیرا در مدت تحمل 11 ماه اسارت با انواع شکنجه‌های روحی و روانی و جسمی، هیچگاه فرمان ضدانقلاب مبنی بر توهین به امام امت را نپذیرفت.

سردار فضلی کار این شهید را الگو گرفته از حضرت سمیه صدر اسلام عنوان کرد و گفت: در مدت اسارت، مادرش همواره به دنبال او می‌گشته تا سرانجام بعد از شهادت، او را پیدا می‌کند و برای اثبات مظلومیت دخترش، او را در بهشت زهرا (س) تهران به خاک می‌سپارد.

وی در پایان از اعزام 30 هزار دانش‌آموز و فرهنگی به مناطق عملیاتی در قالب کاروانهای راهیان نور خبر داد.

در این کنگره با حضور پدر شهیده فانحی کرجو و مسئولان کشوری و استانی از اسناد سجلی و تمبر یابود 7000 شهید زن کشور و یادواره شهیده ناهید فاتحی کرجو رونمایی شد.

در این کنگره، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان نیز گفت:شهیده ناهید فاتحی کرجو اسوه و الگوی ولایت‌مداری است.

ایثار،خلق حماسه ،جهاد، عشق به خوبی‌ها و فدا شدن در راه انسانهای والا از خصوصیات حیات طیبه هستند که مصداق کامل آن شهید ناهید فاتحی کرجو است.

وی با اشاره به زندگی شهیده ناهید فاتحی کرجو گفت: منافقان و ضدانقلاب گمان کردند که این شهیده را نابود کرده‌اند در حالی که ما اکنون شاهد هستیم که بعد از گذشت 30 سال از شهادت این شهیده گرامی، نام او در جهان منتشر شده است و او را همه آزادمردان جهان تحسین می‌کنند. شهیده ناهید فاتحی کرجو کار شهید «سمیه» صدر اسلام را تکرار کرد و چون کار او با اخلاص بود، خداوند این چنین امروز او را بزرگ و گرامی داشته است.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی شهید ناهید فاتحی کرجو را اسوه ولایت‌مداری دانست و افزود: او حاضر نشد کوچکترین توهینی به رهبر و اقتدایش بکند.

وی خانواده شهیده فاتحی کرجو را نیز یک خانواده انقلابی و شهیدپرور عنوان کرد و گفت:در زمان اسارت او، پدرش در جبهه جنگ بود و مادرش به دنبال او در روستاهای اطراف کردستان می‌گشت و بارها تا مرز شهادت پیش رفت. امیدواریم رهرو و دنباله‌رو راه ولایت باشیم و خداوند ما را با شهدا محشور گرداند.

همچنین، پیشوایی، دبیر کمیته علمی کنگر ملی شهدای زن کشور، یادواره شهیده ناهید فاتحی کرجو از ارسال 135 مقاله به دیرخانه کنگره خبر داد و گفت:از میان مقالات داوری شده 22 مقاله برتر شناخته شدند که چکیده آنها در کتابی به چاپ رسیده است.

در این کنگره، صاحبان مقالات برتر، لوح، تندیس و جوایزی را دریافت کردند

کد خبر 192737
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز