همشهری‌آنلاین: در حالی که دو هفته قبل دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضائیه از عزل هیات مدیره یک بانک خصوصی به دلیل تخلفات بانکی خبر داده بود، خبرنگار مهر به اطلاعات جدیدی درباره این بانک و تخلفات هیات مدیره آن دست یافت.

بانک گردشگری

به گزارش مهر بانک مرکزی هیات مدیره بانک گردشگری را بنا به دلایلی، عزل کرده است به طوری که چندین عضو هیات مدیره این بانک نمی‌توانند به مدت 4 سال در هیات مدیره و مدیرعاملی بانک ها عضویت داشته باشند.

تخلفات بانک گردشگری در حوزه گشایش اعتبارات و ارائه تسهیلات مختلف بر خلاف قانون و بخشنامه‌های بانک مرکزی در بانک گردشگری صورت گرفته و هیات مدیره این بانک در پی این تخلفات برکنار شده‌اند.

گفته می‌شود محاکمه این افراد در هیات انتظامی بانک‌ها به ریاست محسنی اژه‌ای صورت گرفته است.

رئیس هیات مدیره این بانک یکبار نیز در مهر ماه سال گذشته و در پی اختلاس بزرگ به دستور بانک مرکزی از سمت خود برکنار شده بود.

محسنی اژ‌ه‌ای دو هفته قبل در این باره گفته بود که به دلیل تخلفات عدیده صورت گرفته در یک بانک خصوصی، هیات مدیره آن از سوی هیات انتظامی بانک‌ها محاکمه و عزل شدند.

بانک مرکزی در آن مقطع در پی دستور صادره به بانک گردشگری مبنی بر تغییر مدیرعامل و ریاست هیئت مدیره این بانک گردشگری، نام آنها را از لیست اسامی مدیران دارای تائید صلاحیت بانک مرکزی حذف کرده بود.

اکنون بانک گردشگری باید اعضای جدید هیات مدیره را برای تایید صلاحیت به بانک مرکزی معرفی کند.

کد خبر 192710
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز