همشهری آنلاین: معاون فنی و عمرانی شهردار تهران اعلام کرد: ۱۰ تقاطع دیگر بزرگراه امام علی (ع) تا دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش همشهری آنلاین، مازیار حسینی در مراسم بهره‌برداری از ۱۰ تقاطع غیر همسطح بزرگراه امام علی (ع) اظهار داشت: بزرگراه امام علی (ع) ۳۵ کیلومتر طول دارد که ۱۰ کیلومتر از آن در سالهای گذشته ساخته شده و هم اکنون ساخت ۲۵ کیلومتر باقی مانده این مسیر در حال انجام است.

وی با بیان اینکه این بزرگراه ۲۵ تقاطع دارد، افزود: در این میان ۱۱ تقاطع اصلی محسوب می‌شود و ۱۴ تقاطع آن فرعی است.

حسینی با بیان اینکه ادامه بزرگراه امام علی (ع) از ۶منطقه پایتخت عبور می‌کند، گفت: در نهایت این بزرگراه از شمالی ترین نقطه پایتخت در بزرگراه لشگر به جنوبی‌ترین نقطه در مجاورت مرقد امام خمینی (ره) خواهد رسید. تقاطع‌های شرقی _ غربی این بزرگراه می‌تواند دسترسی محلی مورد نیاز را فراهم کرده و بار ترافیکی بخشی از بزرگراه‌ها و شریان‌های اصلی را نیز خواهد کاست.

معاون عمرانی شهردار تهران با بیان اینکه اغلب در پروژه‌های عمرانی - ترافیکی معبری وجود دارد که تعریض می‌شود و یا پل و تونلی در زیر یا روی آن احداث می‌شود، گفت: اما در بزرگراه امام علی (ع) با هدف نوسازی بافت فرسوده، این بزرگراه از میان بافت فرسوده مسکونی عبور کرد و به این ترتیب بی‌سابقه‌ترین پروژه رفع معارض شهری کلید خورد.

وی ادامه داد: بزرگراه امام علی (ع) ۷هزار واحد مسکونی معارض دارد که در قالب تملک چهار هزار پلاک رفع شده است.

حسینی با بیان اینکه تقریبا کل بخش‌های زیر مجموعه شهرداری درگیری پروژه امام علی (ع) هستند، اظهار کرد: حدود سه دهه بود که مدیریت شهری به سمت اجرای این پروژه نمی‌رفت چرا که حجم معارضان ملکی آن بسیار بالا بوده و اجرای آن با دشواری‌هایی مواجه است.

وی ادامه داد: بلاتکلیف ماندن این پروژه مشکلاتی را برای شهروندان ساکن املاک قرار گرفته در طرح ایجاد کرده بود به طوری که شهرداری جواز ساخت و ساز به آن‌ها نمی‌داد و از طرفی بافت فرسوده این مناطق هم روز به روز فرسوده‌تر می‌شد.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران با بیان اینکه اجرای طرح ادامه بزرگراه امام علی (ع) تا حرم امام خمینی (ره) از مردادماه سال گذشته آغاز شد، افزود: با وجود اینکه این پروژه از میانه سال در دستور کار قرار گرفت اما شورای شهر تهران برای تامین بودجه آن همراهی کرد و به این ترتیب ساخت آن در دستور کار قرار گرفت و انشاا.. کل بزرگراه تا میلاد امام علی (ع) مصادف با پنجم خرداد ماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به فعالیت چهار پیمانکار در پروژه امام علی (ع) گفت: در این پروژه ۱۳ مهندس مشاور فعال است که شش مشاور به

معاون شهردار تهران تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد یک تا دو ماه آینده مشکلات مربوط به شریان‌های حیاتی و تاسیساتی پروژه امام علی (ع) حل شود.

بر اساس این گزارش طی مراسم امروز بهره برداری از دو تقاطع اصلی بزرگراه امام علی (ع) با خیابان مدنی و خیابان پیروزی و نیز هشت تقاطع فرعی با خیابان‌های حیدری، لطیف اکبرنژاد، اصفهانی، صفا، عزیزی، نیک نام، صاحب الزمان (عج) و منصور به بهره برداری رسید. طول این پل‌ها از ۴۳ تا ۶۶ متر متغیر بوده و عرض آن‌ها نیز بین ۱۴ تا ۴۵ متر است. به این ترتیب با بهره برداری از ده پل اصلی و فرعی، ۵۴۱ متر به طول معابر شرقی-غربی پایتخت اضافه خواهد شد.

همزمان با افتتاح این ده پل، تراز صفر بزرگراه امام علی (ع) در محدوده بزرگراه شهید محلاتی تا خیابان کرمان برای فراهم شدن دسترسی محلی بهتر شهروندان به بهره برداری رسید.

کد خبر 192658
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز