چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان شیوه‌ای را برای ارسال پیام خوابیدن به سلول‌های سرطانی کشف کرده‌اند که می‌تواند موجب توقف روند گسترش سرطان شود

خواباندن سلول‌های سرطانی

به گزارش خبرگزاری مهر، این دانش پژوهان دارویی را ابداع کرده‌اند که کلیدهای مولکولی را در ساختار سرطان به گونه‌ای خاموش و روشن می‌کند که مانع از گسترش و تکثیر تومور می‌شود.

آزمایش‌های انجام شده بر روی این دارو که افلیبرسپت Aflibercept نام دارد در انگلیس بر روی بیش از هزار و 400 بیمار انجام شده است. در برخی از این بیماران که به سرطان پیشرفته روده مبتلا بودند نتایج مثبتی به دست آمد. این دارو توانست عمر بیماران را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

دانش پژوهان این پروژه از درمانگاه مک میلان در انگلیس می‌گویند افلیبرسپت از نظر آماری فواید بسیار چشمگیری در مقایسه با داروهای معمولی درمان سرطان روده از خود نشان داد.

راب گلین جونز، مجری این تحقیقات نتایج آزمایش این دارو را مثبت ارزیابی کرد.

وی افزود: حدود 10 هزار بیمار در سال بر اثر ابتلا به سرطان روده جان خود را از دست می‌دهند و اغلب آنها تحت برخی اشکال شیمی درمانی قرار دارند بنابراین از نظر تئوری استفاده از این دارو برای آنها قابل استفاده است.

وی از اینکه محققان یک برنامه تحقیقاتی برای این دارو ترتیب بدهند ابراز اطمینان کرد و اظهار داشت امیداوریم بتوانیم از این دارو برای تمام سرطان‌ها استفاده کنیم.

این دارو که به عنوان یک تزریق سی دقیقه‌ای در کنار شیمی درمانی استفاده می‌شود، قرار است به زودی به تایید سازمان غذا و داروی آمریکا وسازمان‌های تایید کننده اروپایی برسد.

کد خبر 192594
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز