گروه شهری: استقبال پیش‌بینی‌نشده شهروندان عاشق اهل‌بیت‌‌(ع‌) از ضریح جدید حرم مطهر حضرت اباعبدالله(ع) در آستانه ورود این ضریح به تهران، موجب شد تا این ضریح به‌دلیل رعایت ایمنی و مصالح شهروندان و عدم بروز مشکلات در حرم حضرت امام(ره) مهمان تهرانی‌ها باشد.

ضریح

قرار بود این ضریح از صبح دیروز در میدان امام حسین مستقر شود اما شورای تأمین استان تصمیم گرفت تا این ضریح در حرم حضرت امام(ره) استقرار داده شود. مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران درخصوص دلیل عدم انتقال ضریح مطهر حرم امام حسین(ع) به میدان امام حسین، ضمن عذرخواهی از شهروندان گفت:

قرار بود ضریح حرم امام حسین(ع) کمتر از یک روز در مرقد امام راحل مستقر شود اما با وجود نبود تبلیغات گسترده در این خصوص، جمعیت بالغ بر 200هزار نفر از عاشقان اهل‌بیت(ع) در روز بارانی در مرقد امام(ره) حضور یافتند به‌گونه‌ای که اتوبان‌های منتهی به مرقد با ترافیک بسیار سنگین مواجه شدند. وی با بیان اینکه شرایط ایجاد شده، انتقال ضریح از مرقد امام راحل(ره) به میدان امام حسین(ع) را دشوار کرد، افزود: انتقال ضریح از میان این جمعیت و حرکت در طول خیابان‌های تهران با مشکلات بسیاری همراه می‌شد چراکه معابر تهران و میدان امام حسین(ع) در مقایسه با وسعت مرقد امام خمینی(ره) پاسخگوی این تعداد جمعیت نیستند به همین دلیل شورای تأمین استان تصمیم بر عدم‌انتقال ضریح گرفت.

مدیرعامل سازمان زیباسازی افزود: شورای تأمین استان در ابتدا موافقت خود را برای انتقال ضریح به میدان امام حسین(ع) اعلام کرده بود که به‌دنبال این موافقت، اطلاع‌رسانی در رسانه‌ها نیز انجام شد اما این شورا با توجه به شرایط، تصمیم بر عدم‌اجرای این کار گرفت که تصمیم درستی بود.

از ساعت یک بامداد نیز بنرهای عذرخواهی از شهروندان و هدایت آنها به مرقد مطهر امام(ره) برای زیارت ضریح مرقد امام حسین(ع) در میدان‌های اصلی شهر نصب شدند، همچنین اطلاع‌رسانی لازم در این خصوص از شبکه‌های تلویزیونی انجام شد. شوشتری با تأکید بر اینکه سازمان زیبا‌سازی‌ شهرداری تهران در این خصوص تصمیم‌گیرنده نبوده و صرفا فضای این اقدام را فراهم کرده بود، گفت: ما نیز به نوبه‌خود از شهروندان عذرخواهی می‌کنیم اما تمامی تمهیدات لازم ازجمله استقرار ون به‌صورت رایگان، افزایش سرویس دهی مترو و تقویت خطوط اتوبوسرانی برای انتقال عاشقان اهل‌بیت(ع) به میدان امام حسین صورت پذیرفته بود.

خدمات‌رسانی به زائران

با استقرار ضریح مطهر امام حسین(ع) در حرم امام خمینی، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا از استقرار امکانات ویژه برای خدمات‌رسانی به زائران این ضریح طی دیروز و امروز خبر داد.توکلی‌نژاد از استقرار چهار ایستگاه صلواتی و گروه‌هایی از شهرداری مناطق 18 و 19 خبر داد و گفت: تیم پزشکی و همچنین نیروهای انتظامی و پلیس راهور برای خدمات‌رسانی به شهروندان در محدوده حرم مطهر مستقر شده‌اند.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا همچنین افزود: در‌های سازمان بهشت زهرا به‌منظور تردد شهروندان به سمت حرم مطهر باز است. وی از شهروندان تهرانی خواست چنانچه برای زیارت ضریح مطهر حضرت امام حسین(ع) به مرقد مطهر امام خمینی می‌روند، از ناوگان حمل‌ونقل عمومی شامل مترو و اتوبوس استفاده کنند.

کد خبر 192585
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز