مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: اسکات کلی، خلبان سابق شاتل ناسا و فرمانده سابق ایستگاه فضایی بین‌المللی دوباره قصد دارد به فضا بازگردد اما این‌بار با بازگشتش رکوردی جدید را به ثبت خواهد رساند.

اسکات کلی

به گزارش فاکس‌نیوز، این خلبان 48 ساله و برادر دوقلوی فضانورد سابق، مارک کلی،‌ به همراه میکائیل کورنینکو برای ماموریتی 12 ماهه که از بهار 2015 آغاز خواهد شد راهی سفر می‌شوند.

ناسا و شرکایش در ایستگاه فضایی بین‌المللی مشتاقند تا اطلاعات بیشتری درباره اینکه بدن انسان طی اقامت‌های طولانی مدت در فضا چه تغییراتی پیدا می‌کند به دست بیاورند ، سرنشینان ایستگاه معمولا چهار تا 6 ماه در ایستگاه که در ارتفاع 250 مایلی از سطح زمین در حرکت است، اقامت دارند.

ناسا درحال آغاز پروژه ساخت فضاپیما و راکت حامل آن است تا بتواند انسان‌ها را به مسافت‌های دورافتاده‌تری از ایستگاه فضایی، در آن‌ سوی مدار زمین ببرد و به تدریج بتواند تا سال 2030 امکان سفر انسان به مریخ را فراهم آورد.

اسکات کلی

ناسا داده‌های این ماموریت 12 ماهه در ایستگاه فضایی را برای ارزیابی عملکرد و سلامت فضانوردان و همچنین فهمیدن این‌که چه اقدامات متقابلی می‌تواند خطر اقامت‌های طولانی‌مدت در فضا را کاهش دهد نیاز دارد. در حال حاضر سفر به مریخ به 18 ماه زمان به اضافه مدت زمانی که فضانوردان باید در مدار یا بر روی سطح سیاره سپری کنند، نیاز دارد.

درحال حاضر،‌ رکورد‌دار بیشترین اقامت در فضا میشائیل لوپز آلگریا، فرمانده سابق ایستگاه فضایی است که توانست در طی ماموریت خود به مدت 215 روز در ایستگاه فضایی اقامت داشته باشد.  روسها که پیش از این ایستگاه فضایی میر را در اختیار داشتند در زمینه طولانی‌مدت‌ترین پروازهای فضایی رکورددار هستند و والری پولیاکوف فضانوردی است که توانست 438 روز در فضا پرواز کند.

کلی و کورنینکو قرار است در اوایل سال 2013 دوره آموزشی دو ساله خود را برای اقامتی یک ساله در فضا آغاز کنند.

کد خبر 192508
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز