دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مکس پدلتی پسربچه دوساله‌ای است که با وجود ابتلا به سرطان خون حاد، سندروم داون و دیگر انواع بیماری‌ها، خنده هرگز از لبانش پاک نمی‌شود.

سرطان

مرکز مطالعات سرطان بریتانیا به خاطر اینکه این کودک دوساله که به لوسمی حاد میلوئیدی مبتلا است،‌همواره در حال خندیدن است جایزه‌ای به او داده است تا لبخند را بر روی لبانش حفظ کند.

این جایزه ویژه مرکز سرطان بریتانیا به خاطر توانایی وی برای خندیدن در تمامی مراحل مبارزه با این بیماری حاد بوده است. بیماری سرطان خون میلوئیدی حاد نوعی از سرطان است که گلبول‌های سفید خون و مغز استخوان را درگیر می‌کند. بیماری وی در سپتامبر 2011 تشخیص داده شد و این خردسال طی این دوران با چالشهای زیادی مواجه شد،‌از جمله 14 بار به ذات‌الریه مبتلا شد.

سرطان

مکس درحالی متولد شده است که حفره‌ای در قلبش وجود داشت و به خاطر ابتلا به هیپرتونی و سندروم داون از محدودیت‌های حرکتی بسیاری برخوردار است. با این وجود مرکز مطالعات سرطان بریتانیا جایزه ستاره کوچک این مرکز را به خاطر اینکه لبخند هرگز از چهره این خردسال پاک نمی‌شود به او اهدا شد.

درحال حاضر،‌مکس کوچک پس از دریافت شیمی درمانی درحال بهبودی به سر می‌برد. جایزه ستاره کوچک نشانه‌ای برای نمایش دادن چالش‌هایی است که بیماران خردسال سرطانی با آنها مواجه می‌شوند و همچنین نمادی برای جمع‌آوری کمک‌های مالی برای انجام تحقیقات بیشتر برای درمان این بیماران است.

کد خبر 192366
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز