همشهری آنلاین: وزیر راه و شهرسازی گفت: 4 میلیون و 120 هزار واحد مسکونی در دولت نهم و دهم در دست احداث بوده که تعدادی از آنها تاکنون به بهره‌برداری رسیده است.

فارس نوشت: علی نیکزاد اظهار داشت: تا ابتدای سال جاری یک میلیون و 750 هزار واحد از این تعداد افتتاح شده بود.

وی خاطرنشان کرد: امسال نیز 1.5 میلیون واحد شهری و روستایی افتتاح می‌شود که در هفت ماه امسال بخشی از آنها افتتاح شده و بخش دیگری نیز در حال افتتاح است.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: این واحدهای مسکونی در شهرهای بالای 25 هزار نفر، زیر 25 هزار نفر، شهری و روستایی و بافت فرسوده است.

نیکزاد با اعلام اینکه در نیمه نخست سال آینده یک میلیون واحد به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: بخش عمده‌ای از کارهای تکمیلی این واحدها انجام شده است و به تدریج در نیمه نخست سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

این مسئول اظهار داشت:‌ براساس آخرین سرشماری سال 90 برای نخستین بار در کشور در طول 60 سال گذشته تعداد واحدهای مسکونی کشور، اسکان یافته و خالی به مرز 21 میلیون و 600 هزار واحد رسید؛ در حالی که تعداد خانوارهای کشورمان 21 میلیون و 200 هزار خانوار بوده که با تدبیر دولت واحدهای مسکونی ما از تعداد خانوارها بیشتر شده است.

این عضو کابینه دولت دهم افزود: در سال 85 در استان اردبیل یک میلیون و 229 هزار نفر جمعیت داشتیم که در قالب 285 هزار خانوار در 258 هزار واحد مسکونی سکونت داشتند.

نیکزاد از آمادگی 16 استان کشور برای بهره‌برداری از طرح‌های مسکن مهر خبر داد و ادامه داد:‌ البته این موضوع به این معنا نیست که پروژه‌های آماده واگذاری برای استفاده تحویل متقاضیان نمی‌شود.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به این آمادگی مردم استانداران و مسئولان وزارت راه و شهرسازی راغب به حضور رئیس جمهور، معاون اول و سایر مسئولان ارشد کشوری هستند تا در آیین‌های گشایش این پروژه‌ها حضور یابند.

وزیر راه و شهرسازی افتتاح و تحویل این تعداد واحد مسکونی در تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران را بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: امیدواریم همین روند با قوت و قدرت ادامه پیدا کند.

کد خبر 192252
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز