همشهری آنلاین: ماجرای اعلام کاندیداتوری معاون خاتمی، بزرگترین منکر در انتخابات از دیدگاه رئیس بسیج مستضعفین، نظر جمعیت آبادگران جوان برای روی کار آمدن یک رئیس جمهور اقتصادی، احتمال اولویت دادن به طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، شناسایی نیروهای جبهه پایداری در شهرستان‌ها و ... سرتیتر اخبار انتخاباتی دوشنبه 29 آبان ماه هستند.

اظهارنظر کننده

جزئیات اظهارات

سیدحسین مرعشی
معاون رئیس جمهور در دولت سیدمحمد خاتمی
(منبع : ایلنا)

  • تا کنون قصدی برای شرکت در انتخابات نداشتم. حضور من به عنوان کاندیدا در انتخابات مسئله‌ای بوده که به اصرار یک خبرنگار به آن پاسخ دادم.
  • طرح مناسک (طرحی که توسط مصطفی کواکبیان پیگیری می‌شود) به شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نرسیده و همه اصلاح‌طلبان آن را تایید نکرده‌اند، من نیز آن را قبول ندارم.

دار محمدرضا نقدی
رییس سازمان بسیج مستضعفین
(منبع : ایرنا)

  • ریاست طلبی در فرهنگ اسلامی مذموم است و در انتخابات آینده نامزدها و طرفداران آنها باید یک رقابت صمیمی را برای موفقیت افرادی که می‌خواهند به جامعه خدمت کنند، فراهم آورند.
  • بزرگترین منکر در انتخابات ریاست جمهوری اختلاف است. جریان‌های سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری نباید در جامعه شکاف ایجاد کنند و دعواها را به جامعه و درون خانواده‌ها بکشند زیرا شکاف، اختلاف و دعوا در فرهنگ اسلامی جایی ندارد.

یت‌الله بدرلو
سخنگوی جمعیت آبادگران جوان انقلاب اسلامی
(منبع : فارس)

مطالبی که در جلسه جمعیت آبادگران انقلاب اسلامی و موتلفه مطرح شد:

  • باید بین فرد منتخب در انتخابات ریاست جمهوری و شرایط کشور تناسب وجود داشته باشد؛ در حال حاضر مشکل اول کشور، مسائل اقتصادی است از این رو رئیس‌جمهور هم باید یک فرد اقتصادی باشد.
  • در دور اخیر باید از کاندیداهایی حمایت شود که از یک تیم کاری هماهنگ برخوردار باشند. بخشی از این تیم که بعداً به عنوان کابینه خواهند بود باید در دوران انتخابات مشخص و معرفی شود.
  • با توجه به تعدد کاندیداهای اصولگرا بر اجماع اصولگرایان تأکید شد تا اصولگرایان شانس بیشتری برای پیروزی پیدا کنند.

سبحانی‌نیا
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی
(منبع : ایسنا)

  • بر اساس تقاضای نمایندگان برای اولویت دادن به طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، در این باره رای‌گیری می‌شود تا این طرح در جلسه علنی سه‌شنبه یا چهارشنبه مجلس مطرح شود.

جت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی
دبیر‌کل جبهه پایداری
(منبع : باشگاه خبرنگاران جوان)

  • اعضای جبهه پایداری تاکنون کلید فعالیت‌های انتخاباتی را نزده‌اند اما با ورود مقام معظم رهبری به این مقوله وارد بحث‌های نظری و مصداقی می‌شوند.
  • در نشست‌هایی که اعضای شورای مرکزی جبهه داشتند، اساسنامه به اتمام رسیده، ستادهای اجرایی و کمیته‌ها و اعضای آن شناخته، معرفی و انتخاب شدند و برخی از افراد نیز به عنوان مشاوران شورای مرکزی جبهه پایداری برگزیده شدند.
  • با اصرار اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری در شهرستان که مایل به اعلام علنی برنامه‌ها هستند، بعد از ایام عاشورا طی نشستی عمومی به اعلام برنامه‌های جبهه پایداری می‌پردازیم.
  • با توجه به ساماندهی برنامه‌های انتخاباتی جبهه پایداری درصدد شناسایی افراد در شهرستان‌ها هستیم که این فعالیت‌ها بر طبق ضوابط و اساسنامه جبهه پایداری به طور جدی پیگیری می‌شود.
  • باید برای گزینش فرد اصلح به سمت برنامه محوری پیش برویم لذا باید دید چه کسی طرح جدیدی برای اداره کشور در جهات مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی برای رفع مشکلات موجود ارائه می‌دهد. فردی که می‌خواهد رئیس‌جمهور شود باید بتواند بهترین، کوتاه‌ترین راه‌حل‌ها را برای فرصت‌های کوتاه‌مدت و بلند‌مدت داشته باشد تا بتواند امور مملکت را پیش برده و همچنین مواردی چون چشم‌انداز بیست ساله را نیز در نظر داشته باشد.
کد خبر 191833
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز