همشهری آنلاین: عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه ای با حضور وزیر علوم و مسئولان سنجش آموزش کشور در رابطه با تغییر وزن آزمون دکتری خبر داد.

جواد هروی در گفتگو با مهر درباره تغییر وزن آزمون دکتری 92 گفت: در گزارش هایی که به کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی می رسید، احساس می‌شد در برخی از مصاحبه‌ها، نظراتی اعمال می شده که به نفع دانشجویان نبوده، برای همین، کمیسیون آموزش مجلس نسبت به این مساله حساسیت خاصی پیدا کرده است.

وی ادامه داد: این حساسیت در کمیسیون ایجاد شد که نکند نحوه گزینش مشکلاتی ایجاد کرده و افرادی که واقعا مستحق ورود به این دوره بوده اند از ورود به مقطع دکتری بازمانده اند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی افزود: بنابراین کمیسیون آموزش مجلس اقدام به برگزاری جلسات متعددی با مسئولان سنجش در دانشگاه‌های مختلف برگزار کرد که البته همچنان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: موضوع این جلسات این است که تا رسیدن به نتیجه نهایی چه ملاک هایی باید لحاظ شود که بتواند ما را در دست‌یابی به هدف جذب دانشجویان قوی‌تر و با استعدادتر راهنمایی کند.

هروی افزود: تمام تلاش کمیسیون این است که در راستای جذب دانشجوی دکتری مطلوب تر و مناسب تر حرکت کند، خیلی ملاک درصد ها مهم نیست، مهم این است نتیجه کار به حق باشد و دانشجویانی که محق‌ترند رتبه بالاتر آورده و جذب شوند.

وی در پاسخ به این سئوال که با توجه به اینکه وزن آزمون 92 تغییر کرده جلسات در راستای چه هدفی برگزار می شود گفت: جلسه ‌های برگزار کرده ایم ، به نتایجی هم رسیده ایم این نتایج درحال بررسی است و نمی توان گفت آنچه که در مورد تغییر وزن ازمون دکتری اعمال شده 100 درصد تمام شده و اعمال می شود.

هروی افزود: آنچه اعلام شده در کمیته آموزش عالی تصویب شده و کمیسیون هم برآن صحه گذاشته است اما در اولین فرصت نشستی با حضور وزیر علوم و مسئولان سنجش برگزار خواهیم کرد و با درنظر گرفتن جوانب امر این قضیه را به صورت نهایی درآورده و رویکرد خودمان را اعلام خواهیم کرد.

وی درپایان افزود: من به درصدها اعتقادی ندارم و بیشتر به نتیجه اعتقاد دارم، اگر بیاییم درصد بندی کنیم و دراین درصد بندی‌ها آنچه حق است، لحاظ نشود و در حق دانشجویان با استعداد جفا شود این را مقبول نمی دانم.

کد خبر 191827

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز