دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: گردهمایی طنزپردازان کشور در مراسم «در حلقه رندان» با شروع ماه محرم و ایام عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) رنگ و بویی دیگر به خود گرفت و با عنوان «رندان تشنه لب» یکشنبه 28 آبان، میزبان اشعار عاشورایی شعرای کشورمان بود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از حوزه هنری، علی انسانی شاعر پیشکسوت کشورمان با انتقاد از این که به کار بردن عنوان شاعران آیینی و غیرآیینی بی انصافی است، گفت: اکثر شاعران شیعه و معتقد هستند و درست نیست کسی که چند شعر مذهبی گفته است را شاعر آیینی و کسی که در این راه قدم برنداشته و شعر مذهبی نگفته است را شاعر غیر آیینی بدانیم.

وی گفت: در سی سی یو و بستر بیماری بودم و به دعوت دوستان در حوزه هنری آمدم چرا که عاشق این گونه مجالس حسینی هستم.

او درباره شعر خوانی ها و حال و هوای برنامه رندان تشنه لب نیز گفت: ممکن است جوانی که در این جلسه شعر خود را می‌خواند شب تا صبح برای گفتن این شعر بیدار بوده باشد و درست نیست که ما شاعران اگر از شعر او حس خوبی پیدا کردیم و پسندیدیم سکوت کنیم و تشویقش نکنیم.

این شاعر با تاکید بر این که سرودن شعر طنز ظرایف دقیقی دارد و مشکل است، اظهار کرد: مرثیه سرودن هم همینگونه است و مرثیه خوب باید فکر را به حرکت وادارد و چشم را بگریاند که همین موضوع باعث می‌شود از انواع مشکل شعر باشد.

انسانی ادامه داد: متاسفانه اشعار دیگر شاعران را نمی‌بینیم و نمی‌شنویم و به همین دلیل در سرودن شعر به مشکل بر می‌خوریم.

شاعر باید 20 هزار بیت حفظ باشد تا بتواند به آسانی شعر بگوید که البته امشب در محفل رندان تشنه لب اشعار بسیار زیبایی شنیدیم.

در این مراسم پرشور و شعور شاعرانی که برخی به شعر طنز معروف و شناخته شده اند ارادت خود را به امام حسین(ع) در اشعار عاشورایی خود نشان دادند.

افرادی همچون سعید بیابانکی، نادر خطایی، محمدرضا طهماسبی، حامد عسگری، علی داودی، جواد زهتاب، حسن شعبانی (بانی)، نعمتی، حافظ ایمانی، امیرسادات موسوی، بابک احمدی، صابر قدیمی، رضا احسان پور و سهرابی نژاد به شعرخوانی پرداختند.

همچنین تعزیه ای از گروه "تعزیه داران متوسل به حضرت علی اکبر(ع)" اجرا شد.

مظفر قربانی نژاد از پیشکسوتان تعزیه کشورمان نقش شبیه خوان حضرت حر را بر عهده داشت که با صدای دلنشین و اجرای گویا و پر احساسش شور دوچندانی به این مراسم می‌داد و گفت و گوی حر با امام حسین(ع) را به زیبایی به تصویر می‌کشید.

دیگر شبیه خوانان تعزیه نیز حسن عقیقی، علیرضا قربان نژاد و امیر جالینوس بودند و امیر و علی صدیقیان نوازندگی ترومپت و طبل را بر عهده داشته اند.

کد خبر 191801

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز