دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۸:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزارت خارجه آمریکا از این هفته صدور گذرنامه‌های دارای تراشه‌های احراز هویت با امواج رادیویی(RFID)را از این هفته آغاز می‌کند.

به گزارش کامپیوتر ورلد این برنامه از اداره گذرنامه شهر دنور آغاز خواهد شد و تا اواسط سال2007 به 17 اداره گذرنامه دیگر در سراسر آمریکا گسترش خواهد یافت.

مقامات وزارت خارجه آمریکا می‌گویند  جعل‌کردن یا تغییر دادن گذرنامه‌های الکترونیکی مشکلتر است و به این ترتیب ضریب امنیتی بالا تری دارند. تمام اطلاعات ثبت‌شده بر روی تراشه باید دقیقا با اطلاعات بخش کاغذی گذرنامه تطبیق کنند.به علاوه اگر یک گذرنامه الکترونیکی دزدیده شود، این تراشه دارای یک شماره شناسایی منحصر به فرد است که بوسیله سازمان‌های قانونی در سراسر جهان قابل ردیابی است. در آینده ممکن است بر روی این تراشه اطلاعات زیست‌سنجی مانند تصاویر اثر انگشت نیز اضافه شود.

برخی از کارشناسان امنیتی در مورد استفاده از این به اصطلاح تراشه‌‌های غیر تماسی که نیازی به تماس با یک اسکن‌کننده ندارند ابراز نگرانی کرده‌اند. تراشه RFID گذرنامه‌های جدید بوسیله اسکن‌کننده قابل خواندن هستند، اما باید در فاصله ده سانتی‌متری ان قرار داده شوند.

منتقدان این گذرنامه‌های جدید  با توجه به سرعت بالای تغییرات تکنولوژی و عمر 10 ساله یک گذرنامه، هک‌شدن آنها و تکنولوژیی را که برای دسترسی به آن‌ها از فواصل دور ساخته خواهد شد ،اجتناب‌ناپذیر می دانند.

این گذرنامه‌های جدید مشخصاتی را  که بوسیله سازمان بین‌المللی هواپیمایی کشوری مستقر در مونترآل تعیین شده و 27 کشور دیگر نیز از آن حمایت می‌کنند، دارا خواهند بود. 

کد خبر 1918

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز