دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۰۷:۱۷
۰ نفر

طبس ـ حمیدرضا حجازی: مدیر جهادکشاورزی طبس گفت: این شهرستان با 350هکتار زعفران مقام اول سطح زیرکشت و تولید در استان یزد را به‌خود اختصاص داده و میانگین عملکرد این محصول در هکتار 3/4کیلوگرم زعفران خشک است.

به گزارش خبرنگار ما محمود اسدی گفت: زعفران یکی از مناسب‌ترین گیاهان مناطق کم‌آب بوده و برداشت آن از نیمه دوم آبان‌ماه آغازشده و تا اواخر آذرماه ادامه خواهد داشت. وی با پیش‌بینی تولید حدود 1/5تن زعفران خشک در سال‌جاری گفت: مناطق عمده کاشت و توسعه این محصول بخش دستگردان و دیهوک این شهرستان است و با توجه به شرایط مناسب این مناطق و تلاش کشاورزان طبس در سال زراعی 91-90، زعفرانکار نمونه استانی با عملکرد 16کیلوگرم زعفران خشک در هکتار (4برابر میانگین شهرستانی)، از طبس انتخاب و معرفی شده است.

وی افزود: مقداری از زعفران تولیدی در مناطق زعفرانکاری فرآوری و مابقی به‌صورت گل به استان‌های همجوار صادر می‌شود. مدیر جهادکشاورزی طبس مشکل عمده زعفرانکاران را کمبود آب کشاورزی بر اثر خشکسالی‌های متوالی اعلام کرد و ادامه داد: به‌منظور کمک به زعفرانکاران شهرستان در سال‌های گذشته به وسیله تانکر اقدام به آبیاری باغات زعفران شده و در سال‌جاری نیز آبرسانی به باغات زعفران از 18آبان‌ماه آغاز شده است. محمود اسدی ادامه داد: برای ارتقای سطح آگاهی‌های زعفرانکاران هفت جلسه کارگاه آموزشی برگزار شد.

 

کد خبر 191746

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز