یکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۵
۰ نفر

گروه اقتصادی: با اعلام پیش‌فروش و فروش نقدی برخی خودروهای ساخت داخل، کاهش نرخ دلار و زمزمه‌های لغو ممنوعیت ثبت سفارش برخی از خودروها، شمارش معکوس برای کاهش قیمت خودروهای داخلی و وارداتی آغاز شد.

خودرو

اعلام فروش نقدی خودرو توسط ایران خودرو و سایپا از روز شنبه هفته جاری ازجمله عوامل مؤثر در کاهش قیمت خودرو در حاشیه بازار بوده است. بنا بر اعلام ایران خودرو، دو مدل خودرو پارس با قیمت‌های 22میلیون و 974هزار و 24میلیون و 92هزار و 400 تومان و سمند سورن به قیمت25میلیون و 140هزار تومان و دو مدل خودرو پژو 405با قیمت‌های 18میلیون و 341هزار و 400 و19میلیون و 586هزارو 100تومان به‌صورت نقدی و موعد تحویل یک‌ماهه عرضه خواهد شد. همچنین اعلام فروش نقدی دو مدل سایپا 141در رنگ‌های مختلف بر کاهش سه تا هشت درصدی قیمت انواع پراید در حاشیه بازار مؤثر بوده است.

منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها باشند

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌ها و واردکنندگان اتومبیل نیز با اشاره به کاهش پنج تا 10درصدی قیمت برخی خودروهای تولید داخل و وارداتی به خبرنگار ما گفت: اعلام فروش نقدی و افزایش عرضه خودرو توسط خودرو‌سازان موجب کاهش سه تا پنج میلیون تومانی قیمت برخی خودروهای داخلی در محدوده قیمت 30میلیون تومان در حاشیه بازار شده و به‌نظر می‌رسد که این روند تشدید شود. حسین اردوخانی افزایش لجام‌گسیخته قیمت خودرو طی چند‌ماه گذشته را غیرعادی و ناشی از کاهش تولید و عرضه، جو روانی و سرازیر شدن نقدینگی سرگردان به بازار خودرو قلمداد کرد و گفت: قیمت کنونی خودرو پا برجا نخواهد ماند.

به‌نظر می‌رسد تا شب عید کاهش حداقل 10تا 20درصدی قیمت انواع خودرو در بازار را شاهد باشیم. وی با بیان اینکه خریداران خودرو باید منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها باشند چرا که به‌طور حتم تداوم سیر نزولی قیمت‌ها موجب زیان کسانی خواهد شد که به امید افزایش بیشتر قیمت‌ها به خرید خودرو روی آورده‌اند، تصریح کرد: علاوه بر افزایش عرضه، کاهش نرخ دلار طی چند هفته اخیر نیز موجب شده تا نرخ انواع خودروهای تولید داخل و وارداتی کاهش یابد؛ گرچه این کاهش قیمت در خودروهای وارداتی کمتر بوده اما تداوم این شرایط قطعا کاهش قیمت حبابی بازار خودرو را موجب خواهد شد.

ابلاغ قیمت‌های جدید خودروهای وارداتی

کاهش قیمت انواع خودروهای وارداتی در حالی شدت گرفته که روز گذشته سازمان حمایت نیز قیمت مدل 2013 محصولات هیوندایی و کیا در بازار ایران را اعلام کرده است. براساس این ابلاغیه، قیمت 9محصول شرکت هیوندایی و 12محصول شرکت کیا برای سال 2013 بر پایه نرخ ارز مرجع اعلام شده که بیانگر تفاوت چندین میلیون تومانی نسبت به قیمت‌های حاشیه بازار در برخی خودروهای وارداتی است.

کد خبر 191714
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز