همشهری آنلاین: اعلام آمادگی مشروط سیدحسین مرعشی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری، دو پیشنهاد اصلاح‌طلبان به سیدمحمد خاتمی از زبان خباز، ویژگی‌های کاندیدای مورد حمایت جبهه پیروان خط امام و رهبری، سرنوشت طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری و ... سرتیتر اخبار انتخاباتی یکشنبه 28 آبان ماه هستند.

اظهارنظرکننده

جزئیات اظهارات

سیدحسین مرعشی
معاون رئیس جمهور در دولت سیدمحمد خاتمی

(منبع: فارس)

  • هنوز موضوع انتخابات برای جناح اصلاح‌طلب کشور و هواداران‌شان در سطح جامعه مسئله جدی تلقی نشده است؛ هنوز تریبون‌های رسمی کشور اصلاح‌طلبان را به عنوان اصحاب فتنه می‌شناسند و مادام که چنین ادبیاتی حاکم باشد مسئله انتخابات موضوع اساسی برای اصلاح‌طلبان تلقی نمی‌شود. این درحالیست که ما اصلاح‌طلبان را فتنه‌گران نمی‌دانیم.
  • هرگاه موضوع انتخابات برای جناح اصلاح‌طلب کشور مسئله‌ای جدی تلقی شود و اگر جمع اصلاح‌طلبان از من بخواهند و اجماعی در اصلاح‌طلبان به وجود آید، نامزد می‌شوم.

حمدرضا خباز
عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی
(منبع: باشگاه خبرنگاران جوان)

دو پیشنهاد اصلاح‌طلبان به سیدمحمد خاتمی از زبان خباز :

  • اصلاح‌طلبان در درجه اول به خاتمی پیشنهاد کاندیداتوری در انتخابات را دادند و در صورتی که وی کاندیدای انتخابات نشود، باید خیمه اصلاحات را بر پا کند.

کمال سجادی
سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری
(منبع : مهر)

  • پنجشنبه نهم آذر ماه چهارمین مجمع عمومی جبهه پیروان با حضور شورای مرکزی و دبیران کل تشکل‌های عضو برگزار خواهد شد. در این مجمع خط مشی آینده جبهه برای دو سال آینده بویژه خط مشی آن برای انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر ارائه می‌گردد.
  • هر کاندیدایی که برنامه، قدرت مدیریت، تدوین و تیم همراه مناسب داشته باشد، مدنظر ما قرار می‌گیرد. جبهه پیروان هنوز وارد مصادیق نشده است اما از کاندیداهایی که هم ‌اکنون در مظان ریاست جمهوری هستند را رصد می‌کنیم. در بررسی اجمالی که داشتیم اصولگرایان با 25 کاندیدا و اصلاح‌طلبان با 15 کاندیدا وارد برنامه‌های انتخاباتی خواهند شد.
  • اصولگرایان به سازه جدیدی برای ورود به انتخابات نیازمند هستند. با مساعدت جامعتین که گروه مرجع هستند، باید بتوانیم سامانه جدیدی را طراحی کنیم که ویژگی‌های مثبت جبهه متحد را داشته باشد و از حواشی آن به دور باشد.

دستور کار صحن علنی مجلس
(منبع : مهر)

  • طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.
کد خبر 191679
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز