همشهری‌آنلاین: محور مقالات ششمین همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات که با موضوع خلاقیت و نوآوری در سرویس و محتوا، اسفندماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود، اعلام شد.

همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات

دبیر کمیته علمی ششمین همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات در تشریح محورهای اصلی این همایش اظهار داشت: سرویس‌ها و محتوای قابل ارائه با تأکید بر مشتری‌مداری به عنوان اولین محور مقالات در نظر گرفته شده که شامل زیربخش‌هایی شامل سرویس‌های باند پهن، چالش‌ها، امکانات مورد نیاز، ویژگی‌ها، نیازمندی‌های مقرراتی، رایانش ابری و الزامات آن با رویکردی مبتکرانه، سرویس‌های بانکی، رسانه‌ای مرتبط با صداوسیما، زیرساختی و نحوه ارائه نوآوری در راستای بهبود خدمات‌رسانی به مشتریان و جامعه، بهینه‌سازی سرویس‌ها و خدمات ICT در سطح کشور با توجه به اقدامات انجام شده، مشتری‌مداری در ارائه سرویس و محتوا و بررسی وضعیت ارائه محتوا در کشور، نیازسنجی، کشش فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است.

مهندس علی سپهری‌راد افزود: محور دوم به موضوع «ارائه‌دهندگان سرویس و محتوا» اختصاص یافته که شامل ریزموضوعاتی از جمله تبیین نقش شرکت ارتباطات زیرساخت، اپراتورها، PAP‌ها، صداوسیما، بانک‌ها، بنگاه‌های اقتصادی و... در ارائه خدمات یکپارچه و متنوع به مشتریان و نقش سایر حوزه‌های درگیر با فناوری اطلاعات و ارتباطات از منظر استانداردسازی، فیلترینگ، امنیت و... است.

دبیر کمیته علمی ششمین همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات «بسترهای ارائه سرویس» را موضوع محوری سوم این همایش عنوان کرد و ادامه داد: در این زمینه، سرویس‌های قابل ارائه بر بستر بی‌سیم با هدف تسهیلات و تنوع بیشتر برای مشتریان، اینترنت و اینترانت، نقاط ضعف و قدرت، سرویس‌های قابل ارائه بر روی این بسترها، زیرساخت‌های مبتنی بر معماری IMS، مقوله‌های مربوط به IPv6 و... و معرفی بسترهای مناسب و قابل توسعه برای ارائه نوآوری و ابتکار در ارائه سرویس و محتوا مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی افزود: تنظیم مقررات در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات محور چهارم مقالات این همایش است که موضوعات راهکارهای بهبود چارچوب‌های تنظیم و مقرراتی در راستای ارائه سرویس‌های متنوع به مشتریان و راهکارهای ارتقای فضای رقابتی در راستای مشارکت بیشتر نقش‌آفرینان عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در بر می‌گیرد.

سپهری‌راد با بیان این که در ششمین همایش‌ ارتباطات و فناوری اطلاعات همچون دوره‌های پیشین از نویسندگان مقالات برتر به انتخاب کمیته علمی همایش تجلیل خواهد شد، گفت: پژوهشگران، اساتید، مدیران، کارشناسان و دانشجویان علاقه‌مند می‌بایست حداکثر تا تاریخ 10 بهمن‌ماه سال‌جاری مقالات خود را به دبیرخانه همایش ارسال نمایند.

وی تأکید کرد: لازم است مقالات ارسالی در بر گیرنده آخرین دستاوردها، یافته‌ها و ایده‌های نظری و کاربردی پیرامون محورهای همایش بوده و آثار ارسالی نباید پیش از این در همایش‌های مشابه داخلی و خارجی ارائه شده باشند.

کد خبر 191587
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز