گروه شهری: همزمان با آغاز به‌کار جرثقیل‌های غول‌پیکر (گنتری کرین) در بزرگراه طبقاتی صدر، عملیات روکش آسفالت و نصب تجهیزات در تونل نیایش در حال اجراست.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران با اعلام اینکه دو پروژه تونل نیایش و بزرگراه طبقاتی صدر در سال‌جاری به بهره‌برداری خواهد رسید، به همشهری گفت: تمامی پروژه‌های فنی شهرداری تهران، در دوره مدیریت فعلی شهرداری به پایان خواهد رسید و هیچ پروژه نیمه‌تمامی باقی نخواهد ماند. مازیار حسینی با اعلام اینکه پروژه‌ها براساس زمانبندی اعلام شده پیش می‌روند افزود: تلاش داریم در کنار سرعت از دقت و کیفیت در ساخت پروژه بهره ببریم.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه برنامه زمانبندی پیش‌بینی شده برای افتتاح پروژه صدر - نیایش، دهه فجر سال‌جاری است، گفت: به غیراز این تاریخ را از من نپذیرید و شهرداری تهران از هر آنچه در توان دارد برای تکمیل بموقع این پروژه استفاده خواهد کرد. وی ضمن تشریح آخرین وضعیت پروژه صدر - نیایش، به ایسنا گفت: تا پایان آبان‌ماه قطعه‌گذاری عرشه پل صدر توسط جرثقیل‌های عظیم‌الجثه دروازه‌ای (گنتری کرین) آغاز خواهد شد.

حسینی، با بیان اینکه هم‌اکنون هر چهار دستگاه گنتری کرین (جرثقیل دروازه‌ای) پروژه بزرگراه طبقاتی صدر در حال مونتاژ است، اظهار کرد: دو دستگاه از این جرثقیل‌ها در مسیر غرب به شرق و دو دستگاه دیگر در مسیر شرق به غرب حرکت خواهند کرد و قطعه‌گذاری عرشه پل صدر توسط این جرثقیل‌ها انجام خواهد شد.معاون شهردار تهران ابراز امیدواری کرد که تا پایان آبان‌ماه قطعه‌گذاری عرشه پل صدر آغاز شود و مردم هنگام عبور از این بزرگراه، جرثقیل‌های عظیم‌الجثه را در حال کار مشاهده کنند.

حسینی همچنین با اشاره به‌وجود 113پای ستون تیر دروازه‌ای در این پروژه، اظهار کرد: حداکثر تا اوایل آذرماه تمامی سرستون‌ها نصب خواهند شد.وی همچنین درباره آخرین وضعیت پروژه تونل نیایش با اشاره به اتمام مرحله لاینینگ (پوشش نهایی بتنی) اظهار کرد: هم‌اکنون در حال انجام مرحله کف‌سازی با بتن پر‌کننده و نیز عملیات مربوط به تأسیسات الکترونیکی و مکانیکی و نیز تهویه تونل هستیم.

آغاز عملیات روکش آسفالت

از طرفی جانشین مجری طرح‌های تونلی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران ضمن اعلام آغاز عملیات روکش آسفالت تونل نیایش گفت: تاکنون 221هزار مترمکعب بتن در بخش‌های مختلف پروژه احداث تونل‌ نیایش مورد استفاده قرار گرفته ‌است. با اتمام قریب‌‌الوقوع عملیات ‌اجرای بتن پرکننده‌ کف، پیش‌بینی ‌می‌شود که کل عملیات ‌بتنی این طرح‌ عظیم شهری تا پایان‌ماه جاری به ‌اتمام برسد.

به گزارش همشهری، سیدمهدی پورهاشمی همچنین با اشاره به حجم ‌عظیم عملیات تأسیساتی این پروژه، از اجرای 2300متر طول تجهیزات نگهدارنده کابل (سینی) در قسمت‌های فوقانی تونل خبر داد و گفت: کل پروژه تونل ‌نیایش نیاز به 480کیلومتر کابل‌‌کشی دارد که تا پایان آبان‌ماه با اتمام عملیات نصب تجهیزات نگهدارنده، شرایط فنی برای آغاز عملیات کابل‌کشی فراهم می‌شود.

جانشین مجری طرح‌های تونلی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با اشاره به ورود تعدادی از جت‌فن‌های موردنیاز این پروژه به کشور، از اجرای تمهیدات ‌لازم برای نصب این تجهیزات خبر داد و اعلام کرد: جت‌فن‌ها بلافاصله پس ‌از ورود به کارگاه پروژه، در محل‌های جانمایی ‌شده نصب ‌می‌شوند. گفتنی ‌است برای پروژه احداث تونل ‌نیایش 63جت‌فن طولی به‌منظور تهویه ‌هـوا در شـرایـط عادی و هشت فن ‌محوری (آکسیال‌فن) ویژه شرایط اضطراری درنظر گرفته ‌شده که هم‌اکنون 21دستگاه از این تجهیزات تولیدشده و در حال ورود به کشور است.

کد خبر 191444
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز