همشهری آنلاین: رییس دانشکده خبر از پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد خبرنگاری بین‌المللی از مهر ۹۲ در این دانشکده خبر داد.

قاسم فرج اللهی در گفت‌و‌گو با ایسنا، اظهار کرد: دانشکده خبر مجوز ایجاد رشته «خبرنگاری بین‌المللی» در مقطع کارشناسی حرفه‌ای ارشد را از وزارت علوم و دانشگاه جامع علمی کاربردی دریافت کرد.

وی در همین راستا درباره نحوه پذیرش دانشجو گفت: پذیرش در این رشته به روش نیمه متمرکز و از طریق آزمون سراسری کارشناسی حرفه‌ای ارشد دانشگاه جامع صورت می‌گیرد و دانشکده خبر پس از انجام مصاحبه علمی از میان پذیرفته شدگان سه برابر ظرفیت، کار گزینش و ثبت‌نام نهایی را در مهرماه 1392 انجام می‌دهد.

فرج اللهی تاکید کرد: رشته خبرنگاری بین المللی به عنوان نخستین رشته کارشناسی حرفه‌ای ارشد در گروه فرهنگ و هنر دانشگاه جامع علمی کاربردی است که کاملا در نظام دانش بنیان و مهارت محور اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه طول مدت این دوره نیز حداکثر 2/5 سال یا 5 نیمسال تحصیلی است، افزود: دوره کارشناسی حرفه‌ای ارشد خبرنگاری بین‌المللی مبتنی بر نظام واحدی و مجموع واحدهای هر دوره نیز بین 30 تا 32 واحد است که از این تعداد، 12 تا 14 واحد مربوط به دروس دانش پایه و 18 تا 20 واحد دیگر نیز مربوط به مجموعه دروس عملی شامل سمینار، پروژه گروهی (کلان پروژه) و پروژه تخصصی (ریز پروژه) می‌باشد.

رییس دانشکده خبر با تشریح روند چند ساله پیشنهاد رشته ارشد خبرنگاری بین المللی و تشکیل کارگروه‌های علمی مرتبط با آن در این دانشکده تصریح کرد: موضوع راه اندازی مقطع کارشناسی حرفه‌ای ارشد از سال‌های قبل در دستور کار دانشکده قرار گرفت که به لطف خداوند،‌ در این دوره با حمایت‌های سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه جامع علمی و کاربردی و پس از تشکیل کارگروه‌های علمی و تخصصی مرتبط به تصویب نهایی رسید.

کد خبر 191290

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز