گروه اقتصادی: دیروز یک مقام سازمان توسعه تجارت از خروج تلفن همراه و رایانه از فهرست ممنوعه وارداتی خبر داد .

به گزارش همشهری، این اقدام می‌تواند آب سردی روی آتش قیمت‌ها در بازار تلفن همراه و رایانه باشد که در هفته‌های اخیر در آشفته بازار ارز به‌شدت شعله‌ور شده بود. پیش‌بینی می‌شود با این تصمیم قیمت تلفن همراه و رایانه به‌طور محسوسی کاهش یابد.
معاون مدیرکل دفتر مقررات واردات و صادرات سازمان توسعه تجارت به ایسنا گفت: تصمیم کلی این است که کالاهایی که نمونه مشابه داخلی ندارند یا تولید داخلی آنها کفاف نیاز مصرفی را نمی‌دهد، منعی برای ثبت سفارش نداشته باشند.

ساسان خدایی با بیان اینکه ممنوعیت ثبت سفارش رایانه و موبایل برداشته شده است، گفت: ‌اکنون برخی قطعات رایانه در داخل کشور تولید می‌شود که ازجمله آنها ماوس و کیبورد است، بنابراین ثبت سفارش این کالاها ممنوع است اما درباره بقیه کالاها محدودیتی وجود ندارد.

وی با ابراز بی‌اطلاعی از چگونگی انتشار فهرست کالاهای ممنوعه وارداتی گفت: این فهرست را سازمان توسعه تجارت منتشر نکرده اما اکنون این فهرست در حال پالایش است. همچنین سعید عباسپور قزوینی، مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ثبت سفارش واردات نوت‌بوک و تجهیزات رایانه را آزاد و بلامانع دانست و گفت: تنها ثبت سفارش آن دسته از تجهیزات رایانه مانند ماوس، کیبورد و کیس که تولید داخلی آنها وجود دارد متوقف شده است.

فهرست نهایی شنبه اعلام می‌شود

این دیدگاه‌ها در حالی مطرح می‌شود که حمید صافدل،معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز از بازنگری در فهرست کالاهای ممنوعه وارداتی خبر داد و گفت: هم‌اکنون این بازنگری در حال انجام است و شنبه هفته آینده فهرست جدید کالاهای ممنوعه وارداتی اعلام خواهد شد.

کد خبر 191210
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز