همشهری آنلاین: گسترده‌تر شدن فعالیت انتخاباتی جبهه پایداری ظرف چند هفته آینده، زمان آغاز برنامه‌های انتخاباتی در دانشگاه‌ها، اظهارنظر معاون دولت اصلاحات درباره کاندیداتوری سیدمحمد خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری و ... سرتیتر اخبار انتخاباتی دوشنبه 22 آبان ماه هستند.

اظهارنظر کننده

جزئیات

کامران باقری لنکرانی
سخنگوی جبهه پایداری

  • کمیته‌های مختلف جبهه پایداری تشکیل شده‌اند و با حضور چهره‌های جوان، فعالیت گسترده‌ای را در اقصی نقاط کشور در هفته‌های آینده آغاز خواهیم کرد و ستادهای استانی جبهه پایداری نیز تشکیل خواهند شد.

حسین مظفر
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام
 

  • قانون فعلی انتخابات در تعریف رجل سیاسی، رجل مذهبی، سن و تحصیلات نامزد، شرایط و مسئولیت‌ها ابهام دارد.

میرمجید سیدقریشی
معاون سیاسی فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها
 

  • در دانشگاه‌ها از ورود زودهنگام به بحث انتخابات ریاست جمهوری پرهیز می‌کنیم. ورود به بحث انتخابات ریاست جمهوری در دانشگاه‌ها از عید نوروز آغاز خواهد شد.

علی عبداللهی
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور

  • وظیفه ما جلوگیری از ایجاد هرگونه مشکل و تلاش جهت برگزاری انتخابات در فضایی آرام است تا افراد بتوانند کاندایدی اصلح مورد نظر خود را انتخاب کنند.

محسن مهرعلیزاده
معاون دولت سیدمحمد خاتمی

  • مسئولان و افرادی که در رأس قوا هستند باید مراقب باشند جامعه را از هم‌اکنون وارد فضای تند انتخاباتی نکنند.
  • بعضاً در مراحل انتخابات تقوای لازم رعایت نشده و تخریب‌ها از 4 ماه قبل شروع می‌شود و اگر این فضا 9 ماه جلوتر باشد قطعاً کشور آسیب می‌خورد.
  • رقابت و مشارکت در انتخابات بستگی زیادی به فراهم بودن شرایط عمومی سیاسی جامعه دارد؛ به ویژه اصلاح‌طلبان که تقریباً در حال حاضر حالتی دارند که باید تلاش زیادی کنند تا طرفداران خود را به صحنه آورند از این رو باید این احساس را داشته باشند که فرصت لازم به آنها برای یک رقابت صحیح و عادلانه داده خواهد شد. در مرحله بعد موضع ورود خاتمی است که می‌تواند صورت بگیرد؛ حضور خاتمی آنچنان که خود در مواضعش اعلام کرده منوط به بازشدن فرصت‌هایی است که احساس کند می‌تواند وارد شود. البته خاتمی تا کنون شرط مشخصی نگذاشته است؛ با توجه به شرایط عمومی جامعه شرایط باید فراهم شود.
  • نامزدی ام در انتخابات هنوز مشخص نیست. خیلی چیزها احتمال دارد اما هنوز چیزی مشخص نیست باید دید در آینده چه چیزی رقم می‌خورد.

 

 مطالب مورد استفاده به استناد گفتگوها و گزارش‌های خبرگزاری‌ها درج شده است.

کد خبر 191077
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز