دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۰۷:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین - شهره فرجی: محققان دانشگاه ایالتی آریزونا اعلام کردند تقسیم غذا به قطعات کوچک‌تر ، سیر کننده‌تر خواهد بود و کمک مفیدی برای افرادی است که خواهان کاهش وزن خود هستند.

این محققان طی تحقیقی جداگانه بر روی انسان‌ها و موش‌ها دریافتند تکه‌های چندتایی غذا، نسبت به یک تکه کامل از همان غذا از سوی انسان‌ها و موش‌ها پاداش بیشتری تلقی شده و مقدار بزرگ‌تری به نظر می‌آیند.

انسان‌ها و حیوانات از "تعداد" به عنوان راهکاری برای قضاوت مقدار غذا استفاده می‌کنند - تعداد بیشتر برابر است با مقدار بیشتر.

more لقمه‌های کوچک به کاهش وزن کمک می‌کنند

در یک بررسی که بر روی 301 دانشجوی کالج صورت گرفت محققان به آن‌ها نوعی نان شیرینی به وزن 82 گرم دادند - به نیمی از آن‌ها یک نان شیرینی کامل و به نیمی دیگر نان شیرینی دادند که به 4 قسمت تقسیم شده بود.

20 دقیقه بعد از خوردن شیرینی‌ها، به هردو گروه ناهار کاملی داده شد و از آن‌ها خواسته شد تا هر مقدار که مایلند از غذاها بخورند.

نتایج نشان داد دانشجویانی که یک نان شیرینی خوردند(نسبت به کسانی که نان شیرینی را در چهار قسمت خوردند)، کالری بیشتری هم از نان شیرینی و هم از آزمایش غذا دریافت کردند.

"محقق ارشد مطالعه " Devina Wadhera " توضیح داد : برش مواد غذایی با کالری بالا به قطعات کوچکتر ممکن است برای افراد رژیمی که می‌خواهند وعده غذایی آنها سیر کننده‌تر باشد در حالیکه به حفظ و کنترل ارزش غذایی هم می‌اندیشند، مفید باشد."

تقسیم غذا به قطعات کوچک‌تر

http://www.weighthacker.com

کد خبر 191027
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز