گروه اقتصادی- علی ابراهیمی: به‌رغم تشدید برخوردهای نظارتی، بررسی استاندارد وزن، حجم و چربی هزارو 134نمونه مواد غذایی از سطح بازار، بیانگر تشدید تخلف کم فروشی طی هفت ماه نخست امسال است.

لبنیات

مدیرکل استاندارد استان تهران در پاسخ به پرسش خبرنگار ما در زمینه نتایج بررسی استانداردهای مواد غذایی در سطح بازار گفت: با توجه به گلایه‌های مردم در زمینه کم فروشی مواد غذایی هزار و 134نمونه کالا از بازار در سراسر کشور در قالب 126نمونه و برند از چهار گروه عمده کمپوت و کنسرو، روغن نباتی ، شیر و لبنیات و نوشیدنی‌ها جمع‌آوری و از لحاظ وزن، حجم ، درصد چربی و غلظت (بریسک) مورد ارزیابی قرار گرفت.

مسلم بیات از تشدید روند کم‌فروشی مواد غذایی خبر داد و افزود: براساس بررسی‌های انجام شده طی هفت ماه نخست امسال 30درصد نمونه‌های نکتار و آبمیوه، 11.4درصد کمپوت و کنسرو و10درصد روغن‌های نباتی از نظر حجم و وزن مغایر با مقادیر درج شده روی بسته‌بندی یا همان کم‌فروشی بوده‌اند. همچنین در زمینه شیر و لبنیات نیز به‌ترتیب 8.8درصد و 2.2درصد مغایرت وزنی و درصد چربی (کم‌فروشی) را شاهد بوده‌‌ایم. وی تصریح کرد: طی این مدت کم‌فروشی در شیر 25درصد، ماست 20درصد، رب گوجه فرنگی15.7درصد، کنسرو تن ماهی 14.2درصد، انواع کنسرو خورشت 12.5درصد و کنسروهای لوبیا چیتی 11/11درصد نمونه‌های مورد بررسی بوده است. بیات افزود: بیشترین تخلف کالایی در مواد غذایی تولیدی در شهرستان‌های شهریار، اصفهان، گیلان، اردبیل و مشهد بوده است.

توقیف مصنوعات طلا

وی از توقیف سه هزارو 45گرم مصنوعات طلای غیراستاندارد از نظر عیار و وزن طی هفت ماه نخست امسال خبر داد و گفت: برای مدیریت مصنوعات طلا در سطح استان تهران هزارو 255کد شناسایی صادر شده و به مردم توصیه می‌شود که هنگام خرید مصنوعات طلا به نشان استاندارد و کدهای شناسایی این مصنوعات که با حروف لاتین در استان‌های مختلف تعیین شده توجه کرده و هنگام خرید فاکتور فروش که در آن عیار و وزن طلا درج شده باشد را دریافت کنند.

کد خبر 190986
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز