یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۰
۰ نفر

گروه اجتماعی - مینا شهنی: دولت به بازنشستگان بدهکار است و در همین حال رئیس‌جمهور اعلام کرد دولت ۱۰۰ میلیارد تومان به‌منظور اجرای طرح بیمه طلایی برای بازنشستگان کشوری اختصاص خواهد داد.

دولت هنوز نتوانسته بدهی‌اش را به بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری بپردازد اما محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور هنگام سخنرانی در مراسم تجلیل از بازنشستگان نمونه کشوری در تالار وحدت در واکنش به درخواست‌های مکرر جهت اجرای طرح بیمه طلایی بازنشستگان گفت که دولت بدین‌منظور یکصد میلیارد تومان اختصاص خواهد داد.

براساس گزارشی که خبرگزاری فارس منتشر کرده است رئیس‌جمهور از عبدالرضا شیخ‌الاسلامی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی که در جلسه حضور داشت خواست که در اسرع وقت طرحی را برای تصویب به هیأت دولت ارائه دهد. 830هزار بازنشسته صندوق بازنشستگی کشوری که پیش از سال 86بازنشسته شده‌اندبه‌طور میانگین هر یک دو میلیون تومان از صندوق بازنشستگی طلبکارند که 420هزار تومان از این طلب طی دو قسط در اسفند 90و خرداد 91به حسابشان واریز شده و یک قسط 200هزار تومانی نیز قرار است از بامداد امروز به حساب‌هایشان واریز شود بر این اساس هر بازنشسته 620هزار تومان دریافت کرده است.

مبلغ کل این بدهی 18هزار و 300میلیارد تومان بوده است و براساس مصوبه هیأت وزیران دولت می‌بایست معادل این بدهی سهام شرکت‌ها و کارخانه‌های دولتی را در اختیار صندوق بازنشستگی کشوری قرار می‌داد که انجام این کار عملا چهار سال طول کشید (تا سال90) و مشکل بعدی فروش این سهام در بازار بورس بوده که هنوز هم ادامه دارد و به‌نظر می‌رسد که سهام واگذار شده به صندوق بازنشستگی کشوری مشتری ندارد و این گمانه ایجاد شده که کارخانه‌ها و شرکت‌های واگذار شده عملا در گروه شرکت‌های زیان‌ده قرار دارند به همین دلیل از سوی خریداران رغبتی برای خرید سهام این شرکت‌ها وجود ندارد اگر چه هیچ‌گاه مسئولان حاضر به پذیرش این واقعیت نشده‌انداما کندی فروش سهام تأیید‌کننده این نظریه است.

مسائل و حاشیه‌هایی که حول محور پرداخت مطالبات بازنشستگان کشوری از سال 86تاکنون رخ داده موجبات نارضایتی زیادی را در میان بازنشستگان ایجاد کرده است تا‌حدی که گروهی از آنها پریروز (شنبه) با تجمع مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی کشوری در میدان فاطمی اعتراضشان را بار دیگر رسما اعلام کردند. آنها نسبت به روشی که دولت برای پرداخت بدهی در پیش گرفته اعتراض دارند و معتقدند که پولی که قرار بوده در سال 87به دستشان برسد در گذر زمان کاملا بی‌ارزش شده و در این مورد دولت را مسئول ضرر و زیانی می‌دانند که متوجه‌شان شده است.

در این شرایط رئیس‌جمهور با حضور در میان گروهی از بازنشستگان وعده داده که 100میلیارد تومان برای اجرای بیمه تکمیلی درمان طلایی بازنشستگان درنظر گرفته شود، این وعده اگر عملی شود قطعا بخشی از مشکلات درمانی بازنشستگان را برطرف خواهد کرد اما آیا این دست و دلبازی شامل حال پرداخت مطالبات قانونی بازنشستگان هم خواهد شد؟حل مشکلات درمانی بازنشستگان باید به روشی قانونمند انجام شود تا بازنشستگان مطمئن باشند که در سال‌های بعد نیز مشکلی نخواهند داشت.

براساس خبر منتشر شده از سوی صندوق بازنشستگی کشوری هر بازنشسته یک سوم از حقوقش را صرف درمان می‌کند و به همین دلیل یکی از خواسته‌های بازنشستگان این است تا مدیران صندوق بازنشستگی کشوری روشی ایجاد کنند تا بخشی از هزینه‌های درمانی‌شان از سوی بیمه‌ پرداخت شود. در حال حاضر شرکت آتیه‌سازان حافظ ارائه‌کننده خدمات بیمه تکمیلی به بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری است اما نتوانسته رضایت آنان را جلب و خواسته‌شان را عملی کند.

کد خبر 190980
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز