همشهری آنلاین: مدیر کل سلامت شهرداری تهران از استقرار 823 ایستگاه غربالگری دیابت با محوریت کانون‌های پیشگیری از دیابت در سطح شهر مانند خانه‌های سلامت، میادین میوه و تره بار، ایستگاه‌های مترو و اماکن عمومی نظیر پارک‌ها خبر داد و گفت: این ایستگاه‌های غربالگری از 18 تا 24 آبان ماه در سطح شهر به طور گسترده به فعالیت می‌پردازند.

به گزارش همشهری آنلاین، محمد مهدی گلمکانی در مورد اقدامات شهرداری تهران، پیرامون برنامه‌های هفته دیابت به استقرار 823 ایستگاه غربالگری دیابت با محوریت کانون‌های پیشگیری از دیابت در سطح خانه‌های سلامت، میادین میوه و تره بار، ایستگاه‌های مترو و اماکن عمومی نظیر پارک‌ها اشاره کرد و گفت: برقراری ایستگاه‌های ویژه در 17 ترمینال تاکسیرانی، 15 ایستگاه مترو و 41 ایستگاه میادین میوه و تره بار از دیگر اقدامات اداره کل سلامت شهرداری تهران در هفته دیابت است.

وی در ادامه برگزاری همایش دبیران محله‌ای و منطقه‌ای کانون‌های پیشگیری از دیابت در منطقه 8 در 23 آبان ماه امسال را یکی دیگر از برنامه‌های شهرداری تهران عنوان کرد و افزود: تشکیل زنجیره انسانی در اماکن خاص مانند برج میلاد و برج آزادی و نورافشانی این اماکن نیز در روز جهانی دیابت صورت می‌گیرد.

گلمکانی همچنین به تشکیل حلقه آبی در بوستان‌های شهر در هفته ملی دیابت اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از اقدامات شهرداری تهران در هفته ملی دیابت استقرار اتوبوس دیابت در بوستان ملت و تهیه پمفلت آموزشی درباره دیابت به تعداد 110 هزار عدد و توزیع آنها در سطح شهر تهران است.

مدیر کل سلامت شهرداری تهران همچنین از فعالیت پایگاه‌های غربالگری در هفته دیابت از 18 تا 24 آبان ماه سال جاری خبر داد و افزود: پایگاه‌های غربالگری در سطح مناطق 22 گانه، مترو، میادین میوه و تره بار و پایانه‌های تاکسیرانی مستقر هستند.

وی اضافه کرد: در هفته دیابت به غیر از پایگاه‌های ویژه مذکور، غربالگری در مساجد، سراهای محله، مدارس، حسینیه‌ها، خانه‌های سلامت، ساختمان‌های شهرداری، پایگاه‌های بسیج، درمانگاه‌ها، ورزشگاه‌ها، مجتمع‌های مسکونی، تجاری و اداری نیز به انجام می‌رسد.

کد خبر 190905

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز