یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۰۶:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیر شورای عالی اطلاع رسانی انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی کشور گفت: براساس برآوردهای انجام شده، 13 درصد تهرانی‌ها به دیابت نوع 2 مبتلا هستند

شیوع 13 درصدی دیابت در تهران

به گزارش ایرنا، ناصرالدین اسلامی فرد با بیان این مطلب افزود: کاهش فعالیت بدنی، تغذیه نامناسب، افزایش طول عمر و استرس‌های شهری باعث شده است آمار مبتلایان به دیابت در کشور ما افزایش یابد.

وی با بیان اینکه نیمی از بیماران دیابتی از بیماری خود بی اطلاع هستند، گفت: با 5 روز در هفته فعالیت بدنی به مدت 30 دقیقه و رعایت رژیم مناسب غذایی که 5 تا 7 درصد کاهش وزن را به دنبال خواهد داشت، می‌توان تا 60 درصد از بروز دیابت پیشگیری کرد.

دبیر شورای عالی اطلاع رسانی انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی کشور ادامه داد: لازم است نگرش و سبک زندگی افراد تغییر کند؛ در تمام کشورها، اصل پیشگیری آموزش به مردم است که در این زمینه انجمن‌های غیردولتی و خیریه و رسانه‌ها باید با وزارت بهداشت همکاری کنند.

اسلامی فرد ضمن تاکید بر لزوم پیشگیری از شیوع دیابت در کشور اظهار داشت: آموزش‌های لازم برای پیشگیری از دیابت در کشور ما کافی نیست و جدی گرفته نمی‌شود. در کشور ما حداقل نیمی از دیابتی‌ها از بیماری خود اطلاع ندارند و به موقع برای درمان مراجعه نمی‌کنند و دیر شناسایی می‌شوند. در این صورت درمان سخت‌تر و عوارض بیماری‌ بیشتر خواهد شد.

وی افزود: سالانه 300 هزار نفر به جمعیت مبتلایان به دیابت اضافه می‌شود، این افراد نیازمند برنامه ریزی و آموزش هستند؛ هرچه در پیشگیری و آموزش دیابت هزینه شود، صرفه جویی عظیمی در بخش هزینه‌های سلامت کشور صورت خواهد گرفت.

کنگره روز جهانی دیابت با شعار آموزش و پیشگیری از دیابت، 23 آبان ماه جاری در بیمارستان فوق تخصصی ارتش برگزار می‌شود.

مرکز لیزر درمانی دیابت و پایگاه اطلاع رسانی تخصصی دیابت نیوز همزمان با این کنگره افتتاح می‌شود.

کد خبر 190848
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز