گروه اقتصادی: یک مقام مسئول در سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اعلام اینکه افزایش 65درصدی قیمت پروازهای داخلی پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی بوده است، گفت که اجرای این تصمیم مشروط به این بوده که قیمت سوخت هواپیما هم افزایش یابد.

قیمت

این اعلام نظر به صراحت تأیید می‌کند که گران شدن نرخ بلیت پروازهای داخلی به‌صورت خودسرانه و قبل از اصلاح قیمت حامل‌های انرژی به‌ویژه سوخت هواپیما و البته اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها بوده است. به گزارش ایسنا، مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات زیربنایی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان وتولیدکنندگان، با بیان اینکه بعد از جلسه شورای‌عالی هواپیمایی که در آن افزایش قیمت بلیت هواپیما به تصویب رسید، وزیر راه و شهرسازی در نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور پیشنهادهایی را مطرح کرد، گفت:

در این نامه پیشنهاد شد که قیمت بلیت به‌طور متوسط 65درصد افزایش یابد و قیمت سوخت هواپیما نیز به لیتری 700تومان برسد. او با اشاره به اینکه در پی آن معاون اول با این‌دو پیشنهاد موافقت کرد گفت: افزایش قیمت بلیت هواپیما قبل از افزایش قیمت سوخت منطقی نیست. احمدی با تأکید بر اینکه شورای‌عالی هواپیمایی در موضوع افزایش قیمت‌ها نقش داشته است، گفت: متأسفانه برخی مسئولان این موضوع را به درخواست سازمان حمایت نسبت داده‌اند درحالی‌که سازمان حمایت در این موضوع هیچ نقشی نداشته است. 

کد خبر 190692
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز