همشهری‌آنلاین: محمدرضا سرشار، معروف به رضا رهگذر از سوی علی اسماعیلی،سرپرست معاونت فرهنگی ارشاد به عنوان عضو و نماینده‌ تشکل‌های اهل قلم در هیئت تجدید نظر رسیدگی به تخلفات ناشران منصوب شد.

رضا رهگذر

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از  مهر، طی حکمی از سوی علی اسماعیلی - سرپرست معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی - محمدرضا سرشار، به عنوان «عضو و نماینده تشکل‌های اهل قلم هیئت تجدید نظر رسیدگی به تخلفات ناشران» منصوب شد.

متن این حکم به شرح زیر است:

جناب آقای محمدرضا سرشار

به استناد بند 22 ماده 2 قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به منظور ضابطه‌مند کردن نحوه نظارت بر عملکرد ناشران، و در اجرای بند ب ماده 1 آیین نامه نحوه رسیدگی به تخلفات ناشران، به موجب این حکم، به عنوان «عضو و نماینده تشکلهای اهل قلم هیئت تجدید نظر رسیدگی یه تخلفات ناشران» منصوب می‌شوید.

رعایت دقیق ضوابط ومقررات تشکیل جلسات منظم، رسیدگی دقیق، و تصمیم گیری به موقع و مناسب و متناسب با ماده 6 آیین نامه، مورد انتظار است.

امید است تلاش همه جانبه هیئت، به سالم سازی هر چه بیشتر حوزه نشر کمک نماید.

محمدرضا سرشار که ریاست هیئت مدیره انجمن قلم ایران را بر عهده دارد، در دوره‌های معاونت فرهنگی محسن پرویز و بهمن دری، همچنین سرپرستی این معاونت توسط علی اسماعیلی، عضو هیئت علمی جایزه جلال احمد نیز بوده است. به علاوه وی، در دوره معاونت پرویز و اوایل معاونت دری، با حکم وزیر ارشاد، عضو هیئت امنای بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان هم بوده است.

به گزارش همشهری‌آنلاین بعد از کنار گذاشتن بهمن دری توسط وزیر ارشاد محمدرضا سرشار به عنوان ریئس انجمن قلم ایران نامه‌ای نوشت و خبر داد که هیئت اصلی نظارت بر سیاست‌ها و ضوابط نشر کتاب، تشکیل نشده است.

more خبر تازه رئیس انجمن قلم ایران؛یادداشتی درباره کنار گذاشتن بهمن دری

کد خبر 190680

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز