همشهری آنلاین: دبیرکل جبهه اصلاح‌طلبان در تشریح مدل تعیین کاندیدای نهایی این جبهه سیاسی گفت: اولویت اول جبهه اصلاح‌طلبان، کاندیداتوری سیدمحمد خاتمی است اما در صورتی که خاتمی نیاید، گزینه نهایی جبهه اصلاح‌طلبان برای کاندیداتوری در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری را عقل جمعی اصلاح‌طلبان از طریق مجمع نخبگان اصلاح‌طلب تعیین می‌کند.

مصطفی کواکبیان در گفتگو با همشهری آنلاین با بیان این مطلب افزود: یک مجمعی باید تشکیل شود تا همه نخبگان اصلاح‌طلب سراسر کشور در آن حضور داشته باشند. حال ممکن است حتی 20 چهره اصلاح‌طلب هم در این مجمع به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کنند که پس از رأی‌گیری در مجمع نخبگان اصلاح‌طلب سراسر کشور یک نفر به عنوان کاندیدای نهایی جبهه اصلاح‌طلبان انتخاب می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه نظر و تأیید آقایان خاتمی یا هاشمی رفسنجانی چه مقدار در نهایی شدن کاندیدای جبهه اصلاح‌طلبان موثر است، گفت: وقتی صحبت از نهایی شدن کاندیدای جبهه اصلاح‌طلبان در مجمع نخبگان اصلاح‌طلب می‌کنیم یعنی معتقد به عقل جمعی هستیم. آیت‌الله هاشمی که فراجناحی است و خاتمی است که در بحث اصلاح‌طلبان مطرح می‌شود.

کواکبیان افزود: اگر شخص آیت‌الله هاشمی یا شخص سیدمحمد خاتمی به میدان رقابت‌های انتخاباتی ورود پیدا کنند که بحث دیگری است اما اگر خودشان کاندیدا نشوند، عقل جمعی را معیار قرار می‌دهیم.

دبیرکل جبهه اصلاح‌طلبان خاطرنشان کرد: اولویت اول جبهه اصلاح‌طلبان، کاندیداتوری سیدمحمد خاتمی است اما در صورتی که خاتمی نیاید، گزینه نهایی جبهه اصلاح‌طلبان برای کاندیداتوری در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری را عقل جمعی اصلاح‌طلبان از طریق مجمع نخبگان اصلاح‌طلب تعیین می‌کند.

وی زمان مشخصی برای تشکیل مجمع نخبگان اصلاح‌طلب تعیین نکرد.

کواکبیان درباره بحث در خصوص نهایی شدن کاندیداهای جبهه اصلاح‌طلبان در همایش اخیر این جبهه نیز گفت: موضوع اصلی اصلاح‌طلبان حاضر در همایش طرح مناسک، بحث بر سر «اصل حضور» اصلاح‌طلبان در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری بود.

کد خبر 190661
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز